مقالات مشاوره
شنبه، 04 مرداد 1399
چگونه می‌توان  فرزند صبور و خوش اخلاق و مودب تربیت کرد ؟

چگونه می‌توان فرزند صبور و خوش اخلاق و مودب تربیت کرد ؟

از بهترین و زیباترین هدیه‌ایی که والدین می‌توانند به فرزندشان بدهند توانایی و استعداد شاد شدن است. خوشحالی و رضایت‌مندی پایدار می‌تواند روح و روان فرزند را تحت‌تاثیر خود قرار دهد. و یک حس خوب را در کودک به وجود آورد. شاد بودن و شاد شدن بهترین هدیه‌ای است که بچه‌ها از والدین خود می‌گیرند و می‌توانند به رضایتمندی و عزت نفس پایدار برسند.
کودکان شاد ویژگیهایی خاص دارند از جمله عزت نفس ، مثبت اندیش و خویشتن دار
ایجاد و پرورش این ویژگی‌ها به کودکان کمک می‌کند که از آن‌ها فرزندی صبور و خوش اخلاق و مودب تربیت کند. بچه‌ها به طور طبیعی مجذوب نگرش و عقاید افراد مهم زندگیشان می‌شوند پس افراد مهم زندگی رسالت مهمی بر عهده دارند.
در این زمینه می‌توان به مواردی اشاره کرد که کمک می‌کند که  فرزندان دید مثبتی به زندگی داشته باشند. و از توانمندی‌های خودشان در جهت بالا بردن روحیه‌ی شاد شدن استفاده کنند.
1- از سرگرمی‌های قدیمی می‌توان استفاده کرد. حس تخیل کودکان را افزایش داد و به او کمک کرد تا دنیا را با گام‌های خودش کشف کند. برای تفریح و گردش همراه کودکان باشید مثل شکار کردن حشره و یا تفریحات در منزل مثل  بازی و ریاضی و یا آزمایش‌های کتاب علوم ....
2- آموزش دادن کودکان در کمک و همراهی با دیگران. به کودکان یاد بدهید که برای شاد کردن خود و کمک به آدم‌های اجتماع روحیه‌ی کمک‌کردن را در خود تقویت کند. مثلا اسباب‌بازی قدیمی خود را که نیازی ندارد جمع کند و از او بخواهید که آن را به خانواده‌های نیازمند بدهد. یا از فروشگاه مواد غذایی خریداری بشه و آن را به دست نیازمندان برسانید.
کودکان بهتره لذت کمک کردن به دیگران را از سنین پایین‌تر یاد بگیرند.
3- همراه با کودک فعالیت فیزیکی هم داشته باشید. گردش رفتن و بازی کردن و کارهای خلاقانه انجام دادن نه تنها باعث می‌شود که نیروی کودک تقویت شود بلکه باعث خنده و روحیه‌ایی شاد در او می‌شود. کودک فعال کمتر دچار استرس می شود و انرژیش به طریق سالم تخلیه می‌شود و از قدرت بدنی بیشتری برخوردار است و بیشتر به کارهایی که انجام می‌دهد افتخار می‌کند و به ظاهرکار اهمیتی نمی‌دهد.






به وقت مشاوره

  

 

دسته بندی مقالات مشاوره