اخبار
یکشنبه، 06 خرداد 1403
نمایشگاه کتاب مالزی افتتاح شد

نمایشگاه کتاب مالزی افتتاح شد

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب مالزی با حضور وزیر آموزش عالی مالزی، سفیر ایران و حمیدرضا ارزانی رایزن فرهنگی ایران درمالزی و جمعی از مسئولان کشورها و ناشران شرکت کننده در کوالالامپور پایتخت مالزی گشایش یافت.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی -رئیس دانشکده اللهیات و معارف اسلامی تهران و نماینده ویژه و سفیر کتاب جمهوری اسلامی ایران- که در این نمایشگاه حضور یافته درباره جزئیات برپایی این نمایشگاه گفت: حدود ۱۷ کشور شامل چین، تایلند، اندونزی، فیلیپین، میانمار، کامبوج، ایران، کره جنوبی، تایوان، هند، سنگاپور، برونئیی و ... در بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب مالزی حضور دارند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار از جمهوری اسلامی ایران بصورت میهمان ویژه به عنوان «سفیر کتاب» از انتشارات بین المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دعوت بعمل آمده است.

رئیس دانشکده اللهیات و معارف اسلامی ادامه داد: در این نمایشگاه کشورهای مختلف کتاب های متنوع با موضوعات مختلف و گوناگون را به زبان های مختلف به نمایش گذاشته اند.

واعظی ادامه داد: شماری از نمایندگان و ناشران کشورهای مختلف در گفت وگو با نماینده اعزامی انتشارات بین المللی الهدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این انتشارات در خصوص ترجمه و ترجمه های متقابل برای حضور در نمایشگاه های کتاب، از اعلام آمادگی و ابراز علاقه برای همکاری با این انتشارات دادند.

نماینده انتشارات الهدی خاطرنشان کرد: بنده توضیحاتی درباره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که اخیر برگزار شد و همه ساله با حضور هزاران ناشر برگزار می شود داده شد اما در کمال تعجب برخی از آنها با این نمایشگاه آشنا نبوده و اطلاعاتی از آن نداشتند که توضیحات لازم ارائه شد.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود به ابراز تاسف و تالم و همدردی برخی از ناشران نسبت به شهادت حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور و همرهان در حادثه سقوط بالگرد ایشان اشاره و این واقعه را بسیار دردناک و جانگداز عنوان کردند.

به گفته وی، ناشران تصریح کردند شهید رئیسی از جمله انسان ها و مردان قوی جهان بود که با اسرائیل جنگید و همواره یارو و طرفدار مظلومان فلسطین و غزه بود.

واعظی گفت: ناشران معتقدند برخی کشورهای عربی با اینکه مسلمان هستند ولی هیچکدام در دافع از مردم مظلوم فلسطین و غزه موضعی از خود نشان ندادند ولی جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار جلودار همه کشورها در دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و غزه بود. ناشران برای شهید رئیسی و همراهان ایشان علو درجات و غفران الهی را از خداوند متعال مسئلت کردند.

نمایشگاه بین المللی کتاب مالزی، که از ۲۶ ماه می تا ۴ ماه ژوئن سال ۲۰۲۴  (۶ تا ۱۵ خرداد ماه) در مالزی کوالالامپور برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا