اخبار
پنجشنبه، 24 اسفند 1402
صفحه نمایشی که از خورشید به عنوان منبع نور استفاده می‌کند

صفحه نمایشی که از خورشید به عنوان منبع نور استفاده می‌کند

صفحه نمایشی که در ماه اکتبر گذشته از آن رونمایی شد، می‌تواند با دو نور پس زمینه و پیش زمینه کار کند که این به عدم خستگی چشم و روشنایی بیشتر آن در محیط‌های روشن کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، صفحه نمایش‌های دارای نور پس‌زمینه می‌توانند برای چشم‌ها آزاردهنده باشند و باعث خستگی چشم شوند. در ماه اکتبر سال گذشته، مانیتور «Eazeye»، اولین مانیتور با نور طبیعی در جهان بود که به چشم فشار نمی‌آورد. در زمان رونمایی، طراح آن، یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام لوئیس هوانگ (Louis Huang) بود که به دنبال یک تامین کننده مالی برای ابداع خود می‌گشت.

به نقل از نیواطلس، نسخه ارتقاء یافته این مانیتور به نام «Eazeye Radiant» در آستانه ورود به بازار است و به عنوان اولین نمایشگر قابل حمل جهان است که از ال‌سی‌دی (LCD) یا تی‌ال‌سی‌دی استفاده می‌کند. این بدان معناست که مانیتور ذکر شده می‌تواند از نور پیش زمینه یا پس زمینه برای تولید تصویر استفاده کند. در نمایشگرهای تی‌ال‌سی‌دی، نور طبیعی به عنوان منبع نور عمل می‌کند و در محیط‌های تاریک‌تر، نور پس زمینه ال‌ای‌دی با طیف کامل آن را مانند یک مانیتور معمولی روشن می‌کند.

وقتی از «Radiant» در خارج از منزل و مستقیما رو به نور خورشید استفاده شود، تصویری روشن‌تر و قابل مشاهده‌تر نسبت به یک صفحه نمایش استاندارد ۱۰۰ نیت تولید می‌شود. نیت میزان روشنایی صفحه نمایش در چشم انسان است. سازنده «Eazeye» می‌گوید که مانیتور آنها در مقایسه با مانیتورهایی با اندازه مشابه، ۷۰ درصد برق کمتری مصرف می‌کند و روشنایی حداکثر برای دستیابی به یک تصویر قابل مشاهده فراهم است.

منبع: ایسنا