اخبار
پنجشنبه، 12 بهمن 1402
آغاز اولین نمایشگاه بازی‌های شناختی در باغ کتاب تهران

آغاز اولین نمایشگاه بازی‌های شناختی در باغ کتاب تهران

نخستین نمایشگاه بازی‌های شناختی همزمان با رویداد ایران فردا در باغ کتاب تهران(پردیس مغز من) امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه توسط نهاد اعتباربخش محصولات شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همکاری و مشارکت دیگر نهادهای فرهنگی و علمی از امروز ۱۱ بهمن ماه جاری گشایش یافته و به مدت ۱۲ روز فعالیت دارد.

نخستین نمایشگاه بازی‌ها و بسته‌های شناختی با عنوان «بازی در خدمت پرورش» با هدف ارتقای سلامت شناختی کودکان و نوجوانان، رونق کسب و کار، کمک به امر تولید و دستیابی به خودکفایی با همکاری نهاد اعتباربخش محصولات شناختی و با شرکت طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران تولید اسباب بازی برگزار می‌شود.

بازی‌های شناختی یکی از ابزارهای مؤثر برای حفظ و ارتقای سرمایه شناختی به شمار می‌رود و بازی یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند موجب پرورش کارکردهای اجرایی و ارتقاء سرمایه شناختی شود. بازی به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر رشد و تحول کودک و به عنوان ابزاری ارزان و در دسترس برای همه اقشار از مهمترین عواملی است که فرصت ایجاد و گسترش مهارت‌های جدید حرکتی، شناختی، زبان‌شناختی، نمادین، سازگاری عاطفی و اجتماعی را فراهم می‌کند. امروزه بازی‌های شناختی از جایگاه ویژه‌ای در حوزه ارزیابی و توانبخشی شناختی در کودکان و بزرگسالان برخوردار هستند.

بازی‌های شناختی یکی از ابزارهای مؤثر برای حفظ و ارتقای سرمایه شناختی به شمار می‌رود و با توجه به اهمیت بازی‌های شناختی، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نهاد اعتباربخش بازی‌ها و بسته‌های شناختی را ایجاد کرده است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، نشان اعتباربخش محصولات شناختی مهرماه امسال در مراسمی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور، دبیران پیشین و فعلی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، رئیس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرای معاونت علمی، مدیران و مسؤولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای اسباب بازی و دست‌اندرکاران طراحی و تولید اسباب بازی رونمایی شد.

منبع: ایسنا