اخبار
ﺳﻪشنبه، 21 شهریور 1402
ظرفیت پذیرش کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد/بخش زیادی از ظرفیت دانشگاه‌ها خالی خواهد ماند

ظرفیت پذیرش کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد/بخش زیادی از ظرفیت دانشگاه‌ها خالی خواهد ماند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه حتی یک مورد تقلب سازماندهی شده در کنکور امسال نداشتیم، گفت: امسال حدود ۵۳۱ هزار نفر ظرفیت برای ورود به دانشگاه ها از طریق کنکور اعلام شد.

 

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در اجلاس روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که امروز برگزار شد، تاکید کرد: امسال توانستیم آزمون سراسری را طی دو نوبت در فاصله شش ماه در سال برگزار کنیم. در قیاس با کنکور۱۴۰۰ که حدود چند هزار تقلب در آن احراز شد، امسال در آزمون‌های دی و تیر حتی یک مورد تقلب سازمان دهی شده نداشتیم و گزارش های سازمان بازرسی و حراست کل که در روند آزمون حضور مستمر داشت این مورد را تایید می کنند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اعلام نتایج نهایی کنکور خاطر نشان کرد: سعی می‌کنیم نتایج نهایی کنکور را هفته دوم مهر اعلام کنیم.

پورعباس تاکید کرد: یکی از تغییراتی که در کنکور امسال اتفاق افتاد این بود که ما سوابق تحصیلی را به صورت ۴۰ درصد قطعی اعلام کردیم بر این اساس ۲۵ روز با تاخیر سوابق تحصیلی داوطلبان نهایی شد پس از آن نیز تا هشتم شهریور به آموزش و پرورش فرصت مجدد دادیم.

وی ادامه داد: پس از اعمال سوابق تحصیلی نهایتا نتایج رشته های شرایط خاص را هفته گذشته استخراج کردیم امیدواریم دانشگاه ها نتایج بررسی ها را تا ۳۱ شهریور به سازمان اعلام کنند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امسال حدود ۵۳۱ هزار نفر ظرفیت برای ورود به دانشگاه ها از طریق کنکور اعلام شد که بخش عمده از این ظرفیت به احتمال زیاد خالی خواهد ماند.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه پس از اعلام نتایج آزمون ارشد ۱۴۰۲ حتی یک مورد اعتراض نداشتیم، اظهار کرد: این پذیرفته شدگان مسیر ثبت نام خود را طی خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما در دوره دکتری ۱۴ هزار ظرفیت پذیرش داشتیم که ۱۰ هزار و ۸۷۱ نفر اعلام قبولی شد.

منبع: ایسنا