اخبار
چهارشنبه، 08 شهریور 1402
زمان اعلام نتایج نهایی کنکور مشخص شد/آغاز سال تحصیلی جدیدالورودها از اواسط مهر

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور مشخص شد/آغاز سال تحصیلی جدیدالورودها از اواسط مهر

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۶۰۰ هزار داوطلب مجاز در کنکور ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: نتایج نهایی این آزمون اواسط مهر ماه اعلام می‌شود و دانشگاه‌ها از این تاریخ به بعد می‌توانند نسبت به ثبت نام دانشجویان جدید الورود و آغاز سال تحصیلی اقدام کنند.

 

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری از ۳۱ مرداد ماه آغاز شد و پس از یک ‌بار تمدید ساعت ۱۴ روز گذشته سه‌شنبه هفتم شهریور ماه پایان یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمار نهایی  بیش از ۶۰۰ هزار نفر انتخاب رشته کرده اند که البته انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به صورت جداگانه صورت می‌گیرد و شامل این آمار نیست.

کریمیان تاکید کرد: با توجه به آمار سال‌های گذشته و روند انتخاب رشته در سال جاری تقریبا عموم متقاضیان انتخاب رشته کرده‌اند؛ در عین حال با توجه به تقاضای تعدادی از داوطلبان فرصت بیشتر داده شد که حقی از کسی ضایع نشود.

مدیرکل روابط عمومی و مشاور سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تا اواسط مهر ماه اعلام می‌شود و دانشگاه‌ها از این تاریخ به بعد می‌توانند نسبت به ثبت نام دانشجویان جدیدالورود و آغاز سال تحصیلی آنها اقدام کنند.

منبع: ایسنا