اخبار
شنبه، 14 مرداد 1402
نتایج آزمون «سمپاد» اعلام شد

نتایج آزمون «سمپاد» اعلام شد

نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) از ساعت ۱۱:۱۵ دقیقه امروز به تدریج در دسترس قرار گرفته است و حداکثر تا ساعت ۱۲ کلیه داوطلبان می‌توانند نتیجه آزمون خود را ببینند.

 

به گزارش ایسنا، نتایج آزمون پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) از ساعت ۱۱:۱۵ دقیقه امروز شنبه ۱۴ مرداد به تدریج در دسترس قرار گرفته است و حداکثر تا ساعت ۱۲ کلیه داوطلبان می‌توانند نتیجه آزمون خود را ببینند.نتایج آزمون در سایت http://my.medu.ir درج شده است و داوطلبان برای مشاهده نتایج آزمون خود ابتدا باید وارد صفحه خود در سایت my.medu.ir بشوند.

سپس با انتخاب ️نقش "دانش آموز"، انتخاب ایرانی یا اتباع بودن، وارد کردن ️نام کاربری که همان کدملی دانش آموز است، وارد کردن ️رمز ورود که شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه دانش آموز است و نهایتا وارد کردن ️کدامنیتی نتایج برای دانش آموز قابل مشاهده است.

همچنین تصویر پاسخبرگ دانش آموزانی که در آزمون پذیرفته نشده‌اند، ۲۴ ساعت بعد در سایت بارگذاری و گزینه ثبت درخواست تصحیح مجدد نیز از همان زمان فعال می‌شود.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه روز چهارشنبه ۱۱ مرداد هیات دولت خبر داد که پرداخت هزینه ثبت نام دانش آموزان ممتاز دهک‌های یک تا چهار پذیرفته شده در مدارس سمپاد در هیات دولت تصویب شده است و از این پس هزینه تحصیل این دانش آموزان در مدارس سمپاد توسط دولت پرداخت می‌شود.

بنا بر اظهارات وی، این مصوبه شامل دانش آموزانی که در حال حاضر مشغول تحصیل در سمپاد هستند نیز می شود.

لازم به ذکر است که مدارس سمپاد بابت ارائه خدمات آموزشی بر اساس مصوبه‌ موجود، نصف شهریه مدارس غیر انتفاعی برجسته در همان منطقه شهر را دریافت می‌کنند.

این در حالیست که به گفته الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، سال گذشته ۴۰ درصد از دانش آموزان مدارس سمپاد از تخفیفات حق الثبت استفاده کرده‌اند و به دانش آموزانی که به هر دلیل به دلیل محدودیت‌های اقتصادی توان پرداخت شهریه این مدارس را ندارند، تخفیفات گسترده‌ای از ۱۰۰ درصد تا درصدهای کمتر مثل ۵۰ و ۴۰ درصد ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا، به طور کلی امسال مجموعا ۲۹۴ هزار و ۳۰۰ نفر در آزمون‌های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد امسال شرکت کردند، 

در آزمون ورودی پایه هفتم مجموعا ۲۰۸ هزار و ۱۳۲ نفر شرکت داشته‌اند که از این بین ۹۸ هزار و ۸۱ دانش آموز دختر و ۱۱۰ هزار و ۵۱ دانش آموز، پسر بوده‌اند.

شرکت کنندگان آزمون ورودی پایه دهم نیز مجموعا ۸۶ هزار و ۱۶۸ نفر بودند که از این بین ۵۰ هزار و ۶۳۸ دانش آموز دختر و ۳۵ هزار و ۵۳۰ دانش آموز پسر بوده‌اند.

منبع: ایسنا