اخبار
ﺳﻪشنبه، 10 مرداد 1402
نتایج اولیه کنکور هفته آینده اعلام می‌شود

نتایج اولیه کنکور هفته آینده اعلام می‌شود

.

 

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در هفته آینده خبر داد.

علیرضا کریمیان در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این خبر اظهار کرد: نتایج اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ از ۱۵ تا ۲۰ مرداد اعلام خواهد شد.

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: انتخاب رشته پذیرفته شدگان اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اواخر مرداد انجام می‌گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نوبت دوم کنکور نیز نیز نیمه دوم شهریور سال جاری اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی کنکور ۱۴۰۲ برگزار شد.

بطورکلی یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که زنان ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب( ۶۱ درصد) و مردان نیز ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب (۳۹ درصد) را تشکیل داده‌اند.

کنکور گروه آزمایشی ریاضی و انسانی در صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیر و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز در عصر روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه به رقابت پرداختند. همچنین داوطلبان دو گروه آزمایشی تجربی و زبان نیز روز ۱۵ تیر ماه آزمون خود را برگزار کردند به این ترتیب که داوطلبان گروه آزمایشی تجربی صبح و داوطلبان گروه آزمایشی زبان نیز در عصر پنجشنبه به رقابت پرداختند.

منبع: ایسنا