اخبار
یکشنبه، 11 تیر 1402
کنکوری‌هایی که اطلاعات کارتشان مشکل دارد، بخوانند

کنکوری‌هایی که اطلاعات کارتشان مشکل دارد، بخوانند

همزمان با آغاز فرایند توزیع کارت نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲، محل و نحوه رفع نقص کارت شرکت در آزمون داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی بر مبنای شهرستان انتخابی آنان و آنچه در تقاضانامه ثبت نام، مشخص کرده‌اند، از طریق سازمان سنجش آموزش کشور مشخص شد.

 

به گزارش ایسنا، کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از امروز یکشنبه ۱۱ تیر ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار داد و شرکت کنندگان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ برای شرکت در امتحان لازم است از امروز با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و با ورود به پنل کاربری خود از طریق درج کدملی، شماره فراگیر و رمز عبور، یک نسخه چاپی از برگه راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه کنند.

محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی نیز بر مبنای شهرستان انتخابی آنان و آنچه که در تقاضانامه ثبت نام، مشخص کرده‌اند در جدول شماره ۱ و آدرس محل رفع نقص به شرح جدول شماره ۲ و ۳ اطلاعیه توزیع کارت سازمان سنجش کشور قرار گرفته است.

سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرده است که در فرایند برگزاری نوبت دوم کنکور تغییر گروه آزمایشی، ثبت نام جدید و تغییر حوزه امتحانی به هیچ وجه امکان پذیر نیست. لذا داوطلبان از مراجعه به واحدهای رفع نقص کارت برای این موارد جداً خودداری کنند.

با توجه به دریافت اطلاعات شناسنامه ای داوطلبان از سامانه ثبت احوال، امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه ای وجود ندارد. لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱ ،۲ ،۳ ،۴ ،۱۲ و ۱۳ کارت شرکت در آزمون داوطلبان وجود دارد ضروری است موارد مغایرت از اداره ثبت احوال شهر یا منطقه محل سکونت آنها پیگیری شود. 

با توجه به اینکه تمامی داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند چنانچه نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای ۶ ،۱۵ ،۱۶ ،۲۲ ،۲۳ و ۲۴ شامل سال اخذ و نوع دیپلم، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ پیش دانشگاهی و کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی مغایرتی مشاهده شد لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۲۰ تیر به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیل خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید.

چنانچه مغایرتی در اطلاعات داوطلب شامل: محل تولد، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، وضعیت تحصیلی و اشتغال مشاهده شد لازم است در زمان مشاهده کارت در سامانه آزمون سراسری، نسبت به اصلاح موارد اقدام شود.

همچنین در صورتی که نسبت به سایر موارد مندرج در اطلاعیه معترضی وجود داشت ضروری است برای بررسی موضوع در روز سه شنبه ۱۳ تیر به نماینده سازمان سنجش مستقر در واحد رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه شود.

اگر کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس بوده و یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله اشتباه عکس، فاقد مهر، عدم وضوح و ... است باید در روز اعلام شده شخصا با همراه داشتن ۳ قطعه عکس ۴×۳( در سال جاری تهیه شده باشد) کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار به نماینده سازمان سنجش مستقر در واحد رفع نقص حوزه مراجعه نمایید. در غیر این صورت مطابق ضوابط رفتار خواهد شد.

در صورتی که در این خصوص کارت داوطلب دارای اشکال است و تا روز قبل از آزمون نسبت به رفع آن اقدام نکند، مطابق مقررات مربوط به تخلف و تقلب با وی رفتار خواهد شد.

برای  آن دسته از داوطلبانی که یکی از بندهای مربوط به معلولیت را در تقاضانامه ثبت نام علامتگذاری نموده و پس از استعلام از سازمان بهزیستل معلولیت آنان مورد تایید قرار گرفته، در مقابل عنوان معلولیت در کارت شرکت در آزمون نوع معلولیت و شدت آن درج شده است.

چنانچه داوطلبی یکی از بندهای مذکور را علامتگذاری نموده لیکن معلولیت آنها مورد تایید قرار نگرفته است و بند معلولیت وی حذف شده، الزم است در روز اعلام شده با همراه داشتن گواهی معلولیت که از سازمان بهزیستی محل سکونت خود دریافت نموده، مراتب را سریعا به واحد رفع نقص اطلاع دهد تا قبل از برگزاری آزمون وضعیت وی مشخص شود. 

چنانچه سهمیه درخواستی داوطلب غیر از سهمیه مناطق است و در بند ۱۷ کارت شرکت در آزمون سهمیه مناطق درج شده، الزم است متقاضیان استفاده از سهمیه های بنیاد شهید و امورایثارگران، رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی و رزمنده متقاضی بسیجی و همچنین همسر و فرزندان آنان، در زمان مشاهده کارت در سامانه آزمون سراسری، نسبت به اصلاح سهمیه اقدام نمایند تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، بعد از برگزاری آزمون سهمیه برای آنها اعمال شود. در غیراین صورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچ گونه اعتراضی قابل قبول نیست.

همچنین تأکید می شود داوطلبانی که سهمیه آنان مورد تایید قرار نگرفته است برای اطمینان بیشتر و بررسی وضعیت عدم تایید سهمیه خود (بعد از ویرایش) موضوع را از ارگان‌های ذی ربط نیز پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با بیش از یک میلیون و ۱۱۹ هزار داوطلب در  صبح و عصر روزهای چهارشنبه ۱۴ و پنج‌شنبه ۱۵ تیرماه در۴۱۷ شهرستان، ۶۶۲ حوزه اصلی و ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا