اخبار
چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1402
فردا دور نهایی مسابقه ملی دانش مغز برگزار می‌شود

فردا دور نهایی مسابقه ملی دانش مغز برگزار می‌شود

مرحله نهایی «نهمین دوره مسابقه ملی دانش مغز» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در تهران برگزار می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، دور نهایی از مسابقه ملی دانش مغز با مشارکت ۵۳ دانش‌آموز برگزیده از ۱۵ استان کشور، ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و برگزیدگان به مسابقات جهانی آمریکا-واشنگتن راه خواهند یافت.

هدف از برگزاری مسابقه بین‌المللی دانش‌آموزی دانش مغز «ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت در حوزه دانش مغز، کارکردها و ساختار آن»، «پرورش استعدادهای جوان»، «‌استفاده از ایده‌های نو» و «هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب» است.

مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی دانش مغز رقابتی گسترده میان نوابغ دانش‌آموزی در سطح جهانی است که بسترها و فرصت‌های لازم را برای ترویج و توسعه و گسترش رشته‌های مرتبط با دانش علوم شناختی درسطح کشورها را فراهم می‌کند. این مسابقات سالانه در بیش از۱۵۰ مرکز و ۵۰ کشور دنیا برگزار می‌شود.

در مرحله نخست نهمین دوره مسابقه دانش مغز، ۲ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز از ۲۰ استان کشور در بهمن ماه سال گذشته به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت پرداختند که ۵۳ دانش‌آموز برتر از ۱۵ استان کشور به مرحله دوم این مسابقات راه یافتند.

منبع: ایسنا