اخبار
شنبه، 23 اردیبهشت 1402
برنامه‌های متروی تهران به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب

برنامه‌های متروی تهران به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از اقدامات فرهنگی مترو تهران هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، سیدمحمد نقیب در این باره گفت: هم‌زمان با آغاز فعالیت نمایشگاه کتاب تهران به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه‌هایی در ایستگاه‌های مترو در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مترو یکی از موثرترین وسایل حمل و نقل عمومی برای افرادی است که قصد عزیمت به نمایشگاه کتاب را دارند بنابراین برنامه‌هایی در این زمینه تدارک دیده شده است تا بازدید کنندگان در طول مسیر نیز خدماتی در این زمینه دریافت کنند که نصب گزیده‌ای از سی کتاب منتخب با عنوان طرح کتابخوان در واگن‌های مترو از جمله آنهاست.

نقیب افزود: در همین راستا غرفه فرهنگی متروی تهران در ایستگاه‌ شهید بهشتی بروشورهای منتخب طرح کتابخوان را بین مسافران توزیع می‌کند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران اظهار داشت: از دیگر اقدامات معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌توان به تولید کلیپ تصویری و موشن گرافی با موضوع کتاب و کتابخوانی و نمایش آن از طریق نمایشگر قطارها و سکوهای ایستگاه‌ها در متروی کلانشهر تهران اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب ایستگاه‌های شهید بهشتی و مصلی بیشترین تردد را دارند در این ایستگاه‌ها نمایشگرهایی نصب شده تا با نمایش روزانه ۳۰۰۰ پوستر با کیفیت از بریده کتاب‌های ارزشمند مورد بهره‌مندی مسافران قرار گیرد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران افزود: نصب استیکر عطف کتاب بر روی دیوارهای ایستگاه‌های متروی شهید بهشتی و مصلی با موضوعات مختلف، اکران نمایشگاه‌های عکس و کاریکاتور با موضوع کتاب و کتاب خوانی در ایستگاه‌های منتخب مترو، فضاسازی ایستگاه‌ها با پیام‌ها و تصاویر مرتبط با موضوع کتاب و کتابخوانی، نصب تبلیغات نمایشگاهی ویژه کتاب در ایستگاه‌های منتهی به نمایشگاه و ایستگاه‌های تقاطعی از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده است.

بر اساس گزارش سایت شهر، سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از ۲۰ اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) آغاز به کارکرده و تا ۳۰ اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

منبع: ایسنا