اخبار
پنجشنبه، 21 اردیبهشت 1402
 مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب برپا شد

مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب برپا شد

مراسم افتتاحیه سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل مصلی برگزار شد.

 

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران که بنا بر اعلام قبلی مسئولان قرار بود "به صورت مردمی" و در صحن مصلی برگزار شود، به دلیل شرایط جوی و باران و طوفان در داخل شبستان و کوشک برگزار شد. مارش نظامی نیروی دریایی ارتش آغازکننده این مراسم بود.


محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با عذرخواهی از حاضران، گفت: بارش رحمت الهی مکان برگزاری این مراسم را  تغییر داد و این ‌مکان شرایط برگزاری مراسم باشکوه را نداشت و همه به دلیل کمبود جا اذیت شدند. البته خدا را شاکریم باران رحمت الهی در این ماه زیبای سال تهران زیبای ما را زیباتر کرد.

او افزود: امسال فضای مصلی زیبای شهرمان به صورت کامل در اختیار اهالی کتاب قرار گرفته و ۱۲۵ هزار متر مربع در اختیار ناشران قرار دارد و همه مشتاقان کتاب و نشر فضای کافی برای بازدید و خرید در اختیار دارند. سال گذشته تجربه خوبی را در فروش همزمان در سامانه مجازی نمایشگاه داشتیم.  به هر حال اشتیاق زیادی بین مردم فرهنگ‌دوست کشورمان برای حضور در نمایشگاه داریم. در سامانه مجازی، هر شهروند ایرانی در هر نقطه از کشور پهناورمان از سیستان و بلوچستان تا کردستان زیبا و آذربایجان قدرتمند و خراسان و خوزستان و شمال و مرکز و هر نقطه زیبا امکان خرید کتاب دارد.

وزیر ارشاد افزود: طبق آمار اولین خرید از نمایشگاه امروز ساعت شش و پنج دقیقه از سامانه مجازی و از شهرستان بابل انجام شده است و بر اساس اعلام علی رمضانی، قائم‌مقام نمایشگاه بیش از حد مورد توقع کتاب فروش رفته است. خداوند حوزه فرهنگ ما را پربرکت کند.

اسماعیلی اظهار کرد: نمایشگاه تنها برای کتاب نیست بلکه محفل و جشنی برای همه دوستداران ایران سربلند ماست، نمایشگاه بهانه‌ای برای مهرورزی هرچه بیشتر بین هموطنان است، ایرانیان سربلند که اینجا خانه آن‌هاست. در این ۱۰ روز خدمتگزاری اهالی فرهنگ را بر عهده داریم و امیدواریم خاطرات خوبی برای بازدیدکنندگان عزیز و کسانی که تحولات فرهنگی کشور را دنبال می‌کنند، رقم بخورد.

او با اشاره به حضور تاجیکستان به عنوان کشور مهمان ویژه در نمایشگاه، بیان کرد: بنای جمهوری اسلامی افزایش مراودات فرهنگی با کشورهای دوست و برادر  است و تاجیکستان بخشی از تاریخ فرهنگی  ماست. ما در کشور یکدیگر هم احساس غریبی نمی‌کنیم و این حضور، پیوند و عاطفه و مودت محکم‌تر را بین کشور ما و تاجیکستان به دنبال خواهد داشت.

 
در ادامه مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب اعلام شد "خانواده‌های شهید سلمان امیراحمدی و شهید آرمان علی‌وردی به عنوان "شهدای امنیت" مورد تقدیر قرار می‌گیرند".


سپس گروه سرود رسا قطعاتی را در مراسم اجرا کرد.

منبع: ایسنا