اخبار
یکشنبه، 09 بهمن 1401
«بره و پروانه» وارد بازار نشر شدند

«بره و پروانه» وارد بازار نشر شدند

کتاب «بره و پروانه» نوشته آرنولد ساندگارد با ترجمه مجید عمیق از سوی انتشارات میچکا منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «بره و پروانه» نوشته آرنولد ساندگارد با ترجمه مجید عمیق و با تصویرسازی نقاش مشهور آمریکایی، اریک کارل از سوی انتشارات میچکا منتشر شد.
 
موضوع این کتاب درباره دوستی بین بره و پروانه است. شاید تعجب کنید و از خود بپرسید که بین این دو حیوان چه شباهتی وجود ندارد؟ درست است بین بره و پروانه هیچ شباهتی نیست. بره در کنار خانواده‌ و در یک محیط ثابت زندگی می‌کند؛ ولی پروانه به همه‌جا پرواز می‌کند و یک محیط ثابتی برای زندگی ندارد. هرجا دشت، چمنزار، گل و ... باشد، پروانه هم همان‌جاست. در داستان «بره و پروانه» این دو حیوان تلاش می‌کنند تا با زندگی یکدیگر آشنا شوند؛ ولی متوجه می‌شوند تفاوت‌ها چقدر می‌تواند زیبا و در عین حال دردسرساز باشند، اگر...
 
مجید عمیق مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان متولد 1332 در تبریز است. او سابقه ترجمه 50 مجموعه علمی،‌ 18 رمان نوجوان و 10 داستان کودک را در کارنامه خود دارد.  عميق در سال 60  وارد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان شد و در سال 64 اولين كتاب ترجمه خود را با عنوان «جغد و داركوب» نوشته برایان ویلد اسمیت منتشر كرد.
 
اریک کارل طراح، نویسنده و تصویرگر آمریکایی است که بیش از ۷۰ عنوان کتاب برای کودکان و خردسالان تصویرگری کرده است. کتاب «کرم گرسنه گرسنه» اریک کارل که در سال ۱۹۶۹ منتشر شد، از دوست‌داشتنی‌ترین کتاب‌های خردسالان است.
 
این کتاب به ۶۵ زبان ترجمه و ۴۹ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است. «کرم گرسنه گرسنه» به نمادی فرهنگی تبدیل شده و بر روی تمبرهای پُست در آمریکا و انگلستان چاپ شده است. برپایه نظرسنجی مجله «اسکول لابرری» در سال ۲۰۱۲، این کتاب پس از کتاب «سفر به سرزمین وحشی‌ها» نوشته موریس سنداک، محبوب‌ترین کتاب کودکان است.
 
اریک کارل در سال ۲۰۰۳ «جایزه لورا اینگالز وایلدر» انجمن کتابخانه امریکا را که اکنون «جایزه میراث ادبیات کودکان» نامیده می‌شود، به سبب آثار ماندگارش در ادبیات کودکان دریافت کرد. او در سال ۲۰۱۰ نامزد دریافت «جایزه هانس کریستین اندرسن» شد. اریک کارل در سال ۲۰۰۲ موزه کتاب‌های تصویری اریک کارل را برای عشق به هنر و خواندن از طریق کتاب‌های تصویری بنا نهاد.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
ابری سیاه و اخمو، آسمان را سیاه کرد و باران تندی بارید.
باد با عصبانیت غرید و در بال‌های پروانه پیچید.
پروانه در یک چشم بر هم زدن ناپدید شد.
در این هنگام بره صدای بع‌بع مامانش را شنید و تندی پیش او دوید.
مامانش پرسید: «آن دوردورها، در چمنزار چه می‌کردی؟»
بره جواب داد: «دنبال یک پروانه بودم، اما او در باد و باران ناپدید شد.»
 
انتشارات میچکا «بره و پروانه» را در 24 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 65 هزار تومان عرضه کرده است.

منبع: ایبنا