اخبار
دوشنبه، 16 آبان 1401
کتاب ایمی و لوئیس

کتاب ایمی و لوئیس

در عصر حاضر، مهاجرت یکی از راهکارهای خانواده‌ها برای ساختن یک زندگی بهتر است و قلب کوچک کودکان جدایی و دوری را تاب نمی‌آورد. برای درک این وضعیت، آنها به کمک ما نیاز دارند.

اِیمی و لوئیس  هم‌بازی هستند. آن‌ها برج‌هایی به بلندی آسمان درست می‌کنند. می‌توانند گودال‌هایی بِکنند که بشود یک خرس را در آنجا داد.

هم‌چنین موجودات عجیب‌وغریبی در ابرها می‌بینند. آن‌ها همسایه دیواربه‌دیوار بودند، اما یک روز خانواده اِیمی ازآنجا به سرزمین دوری سفر کردند.

ایمی دیگر نمی‌تواند لوئیس را ببیند حالا چگونه با او ارتباط برقرار کند؟

دوستی بین کودکان نه مرز می‌شناسد نه جنس و نژاد و شهر. آن‌ها می‌توانند از فرسنگ‌ها فاصله باهم ارتباط برقرار کنند.

داستان این کتاب روی این محور نوشته شده است. ایمی و لوئیس برج‌هایی به بلندی آسمان درست می‌کردند.

دقت کنید؛ باهم درست می‌کردند. علاوه بر این برج‌هایشان به آسمان می‌رسید. یعنی وقتی دو دوست باهم چیزی را درست کنند، بزرگ‌تر از چیزی‌است که به‌تنهایی انجام شود.

در ادامه اگر به وقتی‌که آن دو از هم جداشده‌اند نظری بیندازیم، متوجه می‌شویم خیلی چیزها تغییر کرده است. برج ساختن، به آسمان نگاه کردن و … .

کتاب اِیمی و لوئیس، داستان کوتاه که حکایت جدایی‌های اجتناب‌ناپذیر درجهان امروز را به تصویر کشیده با لطافت وصف ناپذیری نشان می‌دهد دنیای کودکان تا چه اندازه ناب و دوستی‌هایشان چقدر واقعی است.

داستان «اِیمی و لوئیس» قصه‌ای عاطفی، تکان‌دهنده و هیجان‌انگیز از یک دوستی عمیق است. فِریا بلک‌وود نیز با تصاویری سرشار از احساسات، تأثیر داستان لیبی گلیسون را دو چندان کرده است

نویسنده این کتاب لیبی گلیسون و مترجم این کتاب ناهید معتمدی است و کتاب با قیمت 850,000 ریال به فروش می رسد. در ضمن علاقه مندان می توانند برای خريد آن به فروشگاه اینترنتی نشر کودک و نوجوان میچکا مراجعه کنند.