اخبار
چهارشنبه، 22 آبان 1398
توسعه پهپاد سمپاشی هوایی مزارع

توسعه پهپاد سمپاشی هوایی مزارع




شرکت صنایع سنگین آمریکایی "جان دیر"(John Deere) اخیرا با یک استارت‌آپ آلمانی به منظور توسعه یک پهپاد سم پاشی هوایی همکاری کرده است.

 

به گزارش ایسنا، شرکت آمریکایی "جان دیر" به منظور توسعه یک پهپاد سم پاشی با استارت آپ آلمانی "ولوکوپتر"(Volocopter) همکاری کرده است.
قرارداد توسعه یک پهپاد سم پاشی هوایی هفته گذشته بین این دو شرکت انعقاد شد.
شرکت جان دیر پس از انعقاد این قرارداد اعلام کرد به منظور توسعه یک سیستم سمپاشی هوایی به نام "ولودرون"(VoloDrone) با استارت آپ ولوکوپتر همکاری کرده است. جان دیر بزرگترین تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی در جهان می‌باشد. کاربرد هوایی یا سم پاشی هوایی شامل سمپاشی محصولات کشاورزی توسط هواپیما کشاورزی است.  پهپاد"ولودرون"می‌تواند مناطق بزرگی را به ویژه در شرایط دشوار عملیاتی سمپاشی کند.
این دو شرکت‌ در یک بیانه مطبوعاتی گفتند: پهپادهای بزرگ نه تنها در زمینه لجستیک بلکه در حمل و نقل مسافر نیز اهمیت زیادی دارند. شرکت جان دیر قصد دارد از پهپاد یاد شده برای محافظت از محصولات زراعی، کاشت بذر یا کنترل یخ زدگی استفاده کنند.
پهپاد مذکور مجهز به ۱۸ چرخانه یا روتور خواهد بود و قطر کلی آن ۹.۲ متر است و شامل یک درایو کاملاً برقی است که از باتری‌های لیتیوم یونی قابل تعویض قدرت می‌گیرد. چرخانه یا روتور به بخش چرخنده یک دستگاه یا ماشین می‌گویند. با هر شارژ این پهپاد می‌توان تا ۳۰ دقیقه از آن استفاده کرد.
علاوه بر نکات مذکور، این پهپاد مجهز به یک "سیستم بارگذاری حمل بار استاندارد"(standardized payload attachment system) است که این موضوع آن را قادر می‌سازد تا بتوان دستگاه‌های مختلفی را روی اسکلت آن وصل کرد. بنابر گزارش‌ها آزمایش پرواز پهپاد مذکور تا سه ماه آینده انجام خواهد شد.


منبع:
ایسنا