اخبار
چهارشنبه، 11 بهمن 1396
 ساخت عینک‌هایی برای برطرف کردن بیماری‌ها!

ساخت عینک‌هایی برای برطرف کردن بیماری‌ها!


دانشمندان اخیرا عینک‌هایی را تولید کرده‌اند که به درمان معضلات و بیماری‌های مختلف از قبیل دیابت، سرگیجه، اضافه وزن و پارکینسون کمک می‌کند.

 

به گزارش ایسنا و نقل از دیلی‌میل، امروزه، استفاده ازعینک‌ها تنها به "بینایی بهتر" محدود نمی‌شود. در حال حاضر طیف وسیعی از "عینک‌های ایمنی هوشمند" با تکنولوژی‌های پیشرفته و با هدف درمان بیماری‌های مختلف از قبیل "دیابت" و"سرگیجه" وجود دارند.
هم چنین عینک هایی وجود دارد که به کاهش وزن کمک می کند.
درمان دیابت و بی خوابی
در این راستا،عینک‌هایی وجود دارند که نور درخشان را روی چشم تابش می‌دهند و به عنوان درمانی برای دیابت "نوع 2" در حال آزمایش هستند. این عینک براساس این ایده تولید شده است که ساعت بدن که ترشح هورمون‌ها را کنترل می کند، توسط نور تنظیم شود.
سلول‌های تشخیص نور چشم که به عنوان "گیرنده های نوری" شناخته می‌شوند، سیگنال‌هایی را به "ساعت بدن" در مغز ارسال می‌کنند تا "ریتم خواب" تنظیم شود.
تحقیقات اخیر در دانشگاه "نورث وسترن" در آمریکا نشان می‌دهد که ساعت بدن ما هنگامی که "پانکراس" برای کنترل قند خون در شب انسولین تولید می‌کند، نیز تنظیم می‌شود زیرا بدن به کاهش انسولین درهنگام شب حساس‌تر است. این مطالعه سال گذشته در مجله دیابت انتشار یافت.
این عینک که "تایمر دوباره" (Re-Timer)نامگذاری شده است، در بالای فریم خود دارای 4 لامپ "ال ای دی" کوچک است. این لامپ‌ها صبح‌ها روشن شده و چشم‌ها را در معرض "نور روشن" قرار می دهند تا حساسیت به انسولین در بدن افزایش پیدا کرده و "قند خون" کاهش یابد


منبع:
ایسنا