اخبار
شنبه، 25 آذر 1396
فعالیت 27 هزار خیر کشور در حوزه مدرسه سازی

فعالیت 27 هزار خیر کشور در حوزه مدرسه سازی


قزوین-ایرنا- مشاور ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و رییس شورای بانوان خیر مدرسه ساز کشور گفت: از بین خیران میهن اسلامی27هزار نفر در حوزه مدرسه سازی فعال هستند که پنج هزار تن از آنان را بانوان تشکیل می دهند.

 

به گزارش ایرنا، خدیجه نیزاری روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از دبستان 12 کلاسه فرهنگ در شهرستان تاکستان که با حضور نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری و استاندار این استان برگزار شد،افزود: تاکنون شاهد اجرای طرح های بزرگی توسط بانوان خیر در سطح کشور بوده ایم که امیدواریم این روند تداوم یابد.
مشاور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: تعهد خیران قزوین امسال در حوزه مدرسه سازی 80 میلیارد ریال بوده است که از این رقم 70 میلیارد ریال محقق شده و این عزم جدی این قشر برای کمک به ارتقای زیرساخت های حوزه آموزش را می رساند.
نیزاری با اشاره به اجر اخروی که خداوند برای خیران در نظرگرفته است،اظهار کرد: تمامی اعمال انسان ها در این دنیا نتیجه و ثمره ای را به دنبال دارد بنابراین چرا نباید انسان ها با اعمال خود نتیجه و ثمره ای نیک برای آخرت خود فراهم سازند؟
**مدرسه سازی از مهمترین باقیات صالحات است
استاندار قزوین نیز در ادامه این آیین گفت: یکی از مهمترین باقیات صالحات برای انسان مدرسه سازی است.
عبدالمحمد زاهدی گفت: ساخت مدارس و مجموعه های آموزشی خیر و برکت زیادی در حوزه علم آموزی و خدمات رسانی به جامعه خواهد داشت.
وی اظهار کرد: انسان ها با مدرسه سازی و فعالیت در امور خیریه عاقبت به خیر می شوند و امیدواریم همه در چنین مسیرهای متعالی قدم برداریم.
آموزشگاه 12 کلاسه فرهنگ تاکستان با همت یک خیر با 13 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در یک هزار و 617 متر مربع ساخته شده است.


منبع:
ایرنا