اخبار
پنجشنبه، 04 آبان 1396
120 طرح نیمه تمام ورزشی در آموزش و پرورش به بهره برداری خواهد رسید

120 طرح نیمه تمام ورزشی در آموزش و پرورش به بهره برداری خواهد رسید


معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: با پیگیری و تلاش مسئولان در سال جاری 120 طرح نیمه تمام در بخش ورزش آموزش و پرورش به بهره برداری خواهد رسید.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، مهرزاد حمیدی امروز در گردهمایی سراسری سرگروه های درس تربیت بدنی به میزبانی استان قم، با بیان این مطلب، عنوان کرد: به طور کلی 780 پروژه نیمه تمام ورزشی شامل 230 پروژه استخر در سطح کشور وجود دارد که وزارت با برنامه ریزی درصدد افتتاح مهم ترین طرح ها در سال جاری است.
وی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در حوزه سلامت و نشاط دانش آموزان، توجه به زیرساختهای ورزشی و ترغیب دانش آموزان به سمت ورزش است.
حمیدی بیان کرد: متاسفانه در برخی از مدارس هنوز جایگاه و اهمیت زنگ ورزش به خوبی تبیین نشده است و بسیاری از مربیان ورزشی نیز فاقد تجربیات لازم در عرصه ورزش هستند. حتی برخی از فارغ التحصیلان در رشته تربیت بدنی نیز تجربه لازم را ندارند در حالی که تجربه و اندوخته علمی در کنار هم می تواند موثر باشد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به نیاز مدارس به مربیان و دبیران ورزشی در سال 89 تعداد 14 هزار نفر در جهت تدریس رشته تربیت بدنی در سطح مدارس کشور جذب کردیم.
وی یادآور شد: از سیاست های کلان معاونت تربیت بدنی در وزارت، نگاه علمی و تخصصی به ورزش و کیفیت بخشی به آموزش در حوزه ورزش و همگانی کردن ورزش و اخلاق محوری و برنامه های ورزشی مطابق با مدرسه محوری و مشارکت محوری می باشد.
حمیدی با بیان اینکه اگر معلمان ورزش، تجربیات خود را در زمینه رشته های ورزشی ارتقاء دهند با انگیزه بیشتری در مدارس مشغول به کار می شوند، ادامه داد: در جهت برنامه ریزی ویژه معلمان در مسیر تدریس تربیت بدنی، به یک بانک اطلاعاتی جامع نیاز است تا بتوان دوره های مختلف را ویژه معلمان برگزار کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با توجه به نیاز مدارس به مربیان تربیت بدنی بیان کرد:اگر چه شیوه هر یک از معلمان ورزش در روند آموزش دانش آموزان منحصر به فرد است اما با ارتقای سطح آموزش معلمان بر آنیم شیوه ها مطابق با سن و شرایط دانش آموزان و وضعیت مدارس مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: با توجه به چاقی 21 درصد از دانش آموزان باید با توسعه ورزش در مدارس مانع از چاقی روزافزون در میان فرزندان شد که این امر نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد.
حمیدی در پایان متذکر شد: در حال حاضر 33 هزار دبیر تربیت بدنی در آموزش و پرورش مشغول به خدمت رسانی هستند که برخی از آن ها دارای تحصیلات عالی نیز هستند، در این زمینه طبق نیاز مدارس یکی از برنامه های وزارت جذب معلمین ورزش از طریق آزمون های استخدامی و یا دانشگاه فرهنگیان است.

منبع:
 ایسنا