اخبار
ﺳﻪشنبه، 07 شهریور 1396
بیش از چهار هزار کلاس درس آماده بهره‌برداری است

بیش از چهار هزار کلاس درس آماده بهره‌برداری است


معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: چهار هزار و ۱۸۵ کلاس درس برای مهر امسال آماده بهره‌برداری است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی نظرپور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در ساختمان شهید رجایی، اظهار داشت: حدود ۵ هزار و ۷۰۰ پروژه نیمه تمام با ۲۶ هزار کلاس درس داریم که پیش بینی می‌شود برای مهر امسال، ۸۰۶ پروژه با ۴ هزار و ۱۸۵ کلاس درس آماده بهره‌برداری شود.
وی افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۶، این آمار افزایش ۱۰ درصدی داشته باشد.
نظرپور گفت: ۲۹ درصد اعتبارات ساخت فضاهای آموزشی از محل منابع استانی و ۵۸ درصد نیز توسط خیرین تأمین شده است که جای تقدیر از خیرین دارد.
رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، ۱۰۷ هزار باب کلاس درس معادل۲۰ درصد فضاهای آموزشی موجود توسط خیرین مدرسه ساز، احداث شده است، البته در سال های ۹۵ و ۹۶،  ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی را خیرین تأمین کرده‌اند.
وی از استانداردسازی ۱۵۰ هزار کلاس درس از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: امیدوارم تا پایان سال ۹۶، ۳۰ هزار کلاس درس را استانداردسازی کنیم و ۸۶ هزار کلاس درس باقی مانده در سال‌های آینده، استانداردسازی خواهد شد.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بازسازی ۶ هزار و ۲۰۰ کلاس درس در حال انجام است و برای مقاوم سازی یک هزار کلاس درس نیازمند یک هزار و۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.
وی افزود: ۶۱ هزار کلاس درس همچنان نیاز به تخریب و بازسازی و ۹۵ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است و یک هزار مدرسه خشت و گلی داریم که تا سال ۹۷، بازسازی خواهند شد.


منبع:
مهر