اخبار
پنجشنبه، 14 بهمن 1395
دانش‌آموزان با علوم مرتبط با مغز آشنا می‌شوند

دانش‌آموزان با علوم مرتبط با مغز آشنا می‌شوند


در طرحی که ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی به اجرا گذاشته، دانش‌آموزان مدارس با علوم مرتبط با مغز و نحوه کارکرد دستگاه‌های نشانگر سیگنال عصبی آشنا می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ دستگاه‌های نشانگر سیگنالهای عصبی واسط انتقال پیام عصبی بین دو انسان است؛ در واقع این دستگاه‌ها به منظور آموزش برخی مفاهیم علوم اعصاب شناختی نظیر ماهیت سیگنالهای عصبی، پتانسیل عمل و نحوه انتقال سیگنالهای عصبی به دانش‌آموزان ساخته شده است.
این دستگاه‌ها به سفارش ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در شرکت دانش‌بنیان ایده باران طب پویا طراحی و تولید شده است.
محمدتقی جغتایی؛ مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در امور آموزش هدف از تولید این نوع دستگاه‌ها را تجهیز آزمایشگاه‌های علوم شناختی در مدارس و آشنایی دانش‌آموزان با علوم مرتبط با مغز و افزایش آگاهی آنان دانست.
وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها از تازه‌ترین تحقیقات و دستاوردهای شرکتهای دانش‌بنیان است، عنوان کرد: امید است با ایجاد فضاهای علمی ـ تحقیقاتی و امکانات مناسب، بروز خلاقیت و استفاده بهتر از مغز، این شگفت‌ترین پدیده عالم هستی برای آینده‌سازان این مرز و بوم فراهم شود.
مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در امور آموزش، تجهیز مدارس و ارائه آموزشهایی در راستای شناخت مغز و علوم اعصاب شناختی و ترویج علوم شناختی در کشور را رسالت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی دانست و حمایت این ستاد از شرکتهای دانش‌بنیان که در زمینه‌های مرتبط با این علوم فعالیت می‌کنند را ضروری و از اهداف ستاد اعلام کرد.


منبع: تسنیم