اخبار
دوشنبه، 11 بهمن 1395
مراسم تقدیر از دانش‌آموزان‌ و استعدادهای برتر در گرگان برگزار شد

مراسم تقدیر از دانش‌آموزان‌ و استعدادهای برتر در گرگان برگزار شد


مراسم تقدیر از دانش‌آموزان‌برتر سال 95، به‌همت بنیاد نخبگان استان گلستان در دانشگاه علوم‌کشاورزی و منابع‌طبیعی گرگان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم تقدیر از دانش‌آموزان‌برتر کنکور سراسری سال 95، با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان، مسؤولان استانی و جمعی از سرآمدان و مستعدان‌برتر بومی در تالار شهید مطهری دانشگاه علوم‌کشاورزی و منابع‌طبیعی گرگان برگزار شد.
در این مراسم، ابوالقاسم خزاعیان، رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان ضمن معرفی بنیاد نخبگان استان، برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و اقدام برای شناسایی، هدایت و حمایت از اجتماعات نخبگانی و همچنین زمینه‌سازی برای حضور فعال آنان در عرصه‌های مختلف علم، هنر، فرهنگ و اقتصادی را از مهمترین اهداف بنیاد ملی نخبگان دانست.
وی افزود: در این راستا، سند راهبردی کشور در امور نخبگان تدوین و راهبردها و اقدام‌های کلان برای فراهم‌شدن زمینه‌های نخبه‌شناسی، نخبه‌پروری، نخبه‌گماری و نخبه‌گزینی اندیشیده شده است.
رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان، بنیادی ملی و راهبردی است؛ بنابراین در تلاش است ظرفیت‌های مستعد بومی در همه سطوح، رشته‌ها و مقاطع برای توسعه و پیشرفت کشور بکار گرفته شوند.
خزاعیان با اشاره به اهمیت شناسایی استعدادهای برتر از سنین پایین، تصریح کرد: در این مورد مهم، اقدامات بسیاری انجام شده که می‌توان به برنامه ملی «شهاب» که با هماهنگی بین بنیاد نخبگان و آموزش‌وپرورش در حال اجراست، اشاره کرد.
وی افزود: در قالب این برنامه ملی، استعدادهای برتر افراد در سطح مدارس و بدون برچسب‌زنی شناسایی می‌شوند. این برنامه در سال تحصیلی گذشته در دو شهرستان استان اجرا شده و در آن بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز آمایش و ارزیابی شدند. در سال تحصیلی 96-95 نیز 41 هزار دانش‌آموز در 5 شهرستان استان در این برنامه حضور خواهند داشت.
بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، در پایان این مراسم با حضور نورمحمد تربتی‌نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی و نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس، محمدرضا وطنی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و ابراهیم قدمنان رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و توسعه فناوری‌اطلاعات استانداری با اهدای لوح تقدیر و جوایز از رتبه‌های‌برتر کنکور تقدیر شد.


منبع: ایسنا