اخبار
پنجشنبه، 02 دی 1395
شناسایی 123هزار دانش آموز استثنایی در کشور

شناسایی 123هزار دانش آموز استثنایی در کشور


بروجرد - ایرنا - معاون برنامه ریزی و توانبخشی سازمان مدارس استثنایی گفت: در ایران ۱۲۳ هزار دانش آموز استثنایی شناسایی شده اند که ۷۳ هزار تن در یک هزار و ۵۰۰ مدرسه ویژه استثنایی و ۵۰ هزار نفر به صورت آموزش تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می کنند.

محسن غفوریان روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی معلمان مدارس استثنایی بروجرد در مدرسه احیا این شهر افزود: اگر بحث برابری فرصت‌ها در بین همه دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد بخش اعظم مشکلات این قشر رفع خواهد شد.
وی اضافه کرد: کسب رتبه 77 کنکورتوسط دانش آموزاستثنایی نشان می دهد که در آموزش عالی نیز باید به این قشر از جامعه توجه ویژه ای شود.
غفوریان بیان کرد: دانش آموزان استثنایی همانند دیگر دانش آموزان دارای حق و حقوقی در جامعه بوده که باید رعایت شود که از جمله بامناسب سازی فضای جامعه، تجهیز بیشتر مدارس و ارائه خدمات مطلوب به این قشر در راستای حل مشکلات و نیازهای آنها باید گام برداشته شود.
وی ادامه داد: رعایت حقوق دانش آموزان مدارس استثنایی درجامعه یک ضرورت اجتماعی است.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد نیز گفت: کودکی که از لحاظ جسمی یا ذهنی معلول بوده باید از یک زندگی کامل و محترمانه در شرایطی که متضمن منزلت و افزایش اتکا به نفس او باشد برخوردار شود.
جمشید ابوالفتحی افزود: برخوردار بودن معلولان از امکانات ، مشارکت موثر آنها را در جامعه تسهیل می کند.
وی توسعه برنامه های آموزشی را در آموزش و پرورش استثنایی ضروری دانست و اظهارکرد:هدف از آموزش و پرورش استثنایی به معنای اعم آن رسیدن انسان به نجات و رستگاری است.
مدیر آموزش وپرورش بروجرد بیان کرد: با توجه به اینکه کودک استثنایی محتاج به توجه ویژه‌ برای رفع نیازهای آموزشی است، آموزش وپرورش نیز تاکید ویژه بر رفع نیازهای این دانش آموزان دارد.
در این جلسه برنامه پرسش و پاسخ با حضور اولیا و مربیان مدارس استثنایی بروجرد برگزار و به سوالات آنها پاسخ داده شد.


منبع: ایرنا