اخبار
چهارشنبه، 01 دی 1395
سهم فنی وحرفه ای و کاردانش از جمعیت دانش آموزی به 48 درصد می رسد

سهم فنی وحرفه ای و کاردانش از جمعیت دانش آموزی به 48 درصد می رسد


یزد - ایرنا - مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای سیاست های توسعه متوازن این وزارتخانه، سهم جمعیت دانش آموزی از آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش تا پایان برنامه ششم توسعه به 48.26 درصد می رسد.

سید محسن حسینی مقدم روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در یزد افزود: 20.26 درصد از این رقم برای آموزش های فنی وحرفه ای پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی 96- 95 دوره آموزشی در هنرستان ها سه ساله شده اظهار کرد: همچنین رشته های جدید مکاترونیک، حمل و نقل، فتوگرافیک و معماری به رشته های فنی و حرفه ای اضافه و برخی رشته ها هم حذف شد.
حسینی مقدم تصریح کرد: در هر منطقه ای بر اساس نیازها و برنامه ریزی که در استان وجود دارد رشته های جدیدی در شاخه های فنی و حرفه ای ایجاد می شود.
وی تعداد هنرستانهای فنی و حرفه ای کشور را سه هزار باب بیان کرد و گفت: در حال حاضر 300 هزار هنر آموز در 41 رشته و در چهار زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: آشنایی خانواده ها و دانش آموزان با رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش از طریق برگزاری جشنواره ها، مسابقات مختلف و حضور دانش آموزان در هنرستانها از اولویت های اصلی این مجموعه است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال گذشته 25 درصد از اعتبارات تجهیز هنرستانهای فنی و حرفه‌ای محقق شد اما در سال جاری هنوز هیچگونه اعتباری دریافت نشده است.
در حال حاضر 9 هزار هنر آموز در 88 هنرستان استان یزد در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند.


منبع: ایرنا