اخبار
ﺳﻪشنبه، 30 آذر 1395
اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پیش دبستانی های مناطق محروم و دوزبانه

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پیش دبستانی های مناطق محروم و دوزبانه


معاون علمی آموزشی سازمان برنامه و بودجه گفت: ۵۰ میلیارد تومان به توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه اختصاص یافته است که البته هنوز بخشی از آن را تخصیص نداده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا واعظ مهدوی در همایش پیش دبستانی زیربنای عدالت آموزشی پایدار که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: قانون اساسی بر آموزش همگانی و مساوات حقوق شهروندی تاکید دارد.
وی با اشاره به تقویت و گسترش پیش دبستانی ها در مناطق محروم افزود: اعتبار ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه دوره پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه اختصاص داده شده است البته بودجه به صورت کامل هنوز تخصیص یافته نشده است.
معاون علمی آموزشی سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: در یک نظام پایدار بودجه ای باید نسبت درآمد به هزینه برابر باشد اما درآمد ما ۱۶۰ هزار میلیارد تومان و هزینه ۲۳۰ هزار میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: کشورهایی که آموزش و پرورش قدرتمندی دارند، منابع درآمدی قوی نیز دارند.
وی اظهارکرد: چاره ما رسیدن تعادل به نظام مالی است و باید درآمد و هزینه ها تطبیق پیدا کند و این بیماری مزمن یک روزی باید درمان شود.
وی با بیان اینکه افزایش سهم مالیاتی باید در اقتصاد مقاومتی نیز توجه شود، گفت: عده ای شرافتمندانه کار می کنند و مالیات می دهند. عده ای نیز از پرداخت مالیات سر باز می زنند. راه توسعه و رسیدن به خدمات خوب، داشتن درآمد خوب و مکفی برای کشور است و تکیه بر درآمد نفت، ناپایدار است.
وی بیان کرد: ۴۰ درصد از اقتصاد ایران، قانوناً از پرداخت مالیات همانند بورس، کارخانجات مناطق محروم، سود سپرده های بانکی معاف هستند و ۲۰ درصد هم از مالیات فرار می کنند و ۳۷ تا ۴۰ درصد اقتصادمان مالیات می دهد. لذا با ۶ درصد مالیات نسبت به تولید داخلی وضعیتمان بهتر از این نخواهد شد.


منبع: مهر