به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، این همایش به ارائه راهکارهایی برای بهتر اجرا شدن سی امین نمایشگاه بینالمللی کتاب که در اردیبهشت 1396 برگزار میشود، میپردازد.
همایش ناشران حوزه کودک سهشنبه (دوم آذر) در سالن همایشهای انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برپا میشود.
در این همایش اعضای هیئت مدیره انجمن در کنار دیگر اعضا حضور داشته و رضا هاشمینژاد ، عضو هیئت مدیره اجرای برنامه را بر عهده دارد.
ناشران حوزه کودک و نوجوان که در بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب شرکت کردند، میتوانند فردا ساعت 9 تا 12در این همایش حضور پیدا کنند.
این برنامه متنوع را انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان در ادامه برنامههای هفته کتاب برگزار میکند.
** عباس صفاری، به طرح هدیه کتاب به نفع کودکان معلول پیوستاین شاعر و مترجم ایرانی مقیم آمریکا بخشی از حقالتالیف کتاب جدید خود «قدم زدن در بابِل» را به طرح هدیه کتاب به نفع کودکان معلول اختصاص داد.
این هدیه طبق فهرست ملزومات بچههای مجتمع بهزیستی نارمک، شب اربعین در قالب 20 کارتن بیسکوییت، تحویل داده شد.
طرح عیدی و هدیه کتاب انتشارات آرادمان، از زمستان سال 94 در حال انجام است.
در این مدت، علاوه بر علاقهمندان کتاب و کتابخوانی، تعدادی از چهرهها و فعالان عرصه فرهنگ و هنر کشور نیز به این طرح تمام خیریه پیوستهاند.
«قدم زدن در بابِل» کتاب جدید عباس صفاری نیز که شامل گزیدهای از تکنگاریها، سفر نامه ها و خاطرات اوست، اخیرا توسط انتشارات حامی طرح یادشده (آرادمان) در ایران منتشر شده و حالا در این طرح مشارکت یافته است.
برای اطلاع از جزئیات و نحوه پیوستن به این طرح (عشق و آینه)، به سایت انتشارات یا صفحه و کانال آن در اینستاگرام و تلگرام میتوان مراجعه کرد.
** ماهنامه مطالعات بازی به گام چهارم رسیدماهنامه مطالعات بازی با موضوعاتی بازی های دیجیتال و سلامت به گام چهارم رسید.
به گزارش ایرنا، ماهنامه مطالعات بازی که تاکنون موضوعاتی نظیر خشونت، یادگیری و اعتیاد در بازیهای دیجیتال را با دید وسیعی مورد کاوش قرار داده است، در شماره چهارم در نظر دارد موضوع بازی های دیجیتال و سلامت را به عنوان یکی از محوری ترین و شاید گم نام ترین موضوعات در زمینه مطالعات و پژوهش های بازی منتشر کند.
مخاطبان در شماره چهارم این ماهنامه خواهند دید که کنسول های بازی ضمن برخورداری از کارکرد سرگرمی، می توانند ابزاری جذاب و توانبخش برای بهبودی قربانیان سکته مغزی، بیماران دیابتی و افراد دارای اختلال حرکتی باشند.
این شماره که سراسر نکات مثبت بازی های دیجیتال را در امر درمان و بازتوانی بیماران به نمایش می گذارد، بازی را به عنوان یک فناوری نوین، راهی برای توانبخشی معرفی می کند که با تکیه بر آن روش های درمان سنتی در بسیاری از بیماری ها را می توان نادیده گرفت یا فناوری بازی را در کنار این روش ها به عنوان بازوی کمکی مورد استفاده قرار داد. مخاطبان اصلی این شماره، علاوه بر محققان حوزه بازی، پزشکان، پرستاران و توان درمانگران می باشند.
شاید برای مخاطبان ایرانی قابل باور نباشد که یکی از برجسته ترین محققان بین المللی در زمینه بازی های دیجیتال و بازتوانی، یک پزشک ایرانی باشد. با وجود مشکل دسترسی به این پژوهشگر، در این شماره بخشی ویژه در قالب مصاحبه با این پزشک جوان ایرانی اختصاص یافته است.
شماره چهارم این ماهنامه را میتوانید از طریق آدرس http://34.gs/GS4 دریافت کنید.
منبع: