اخبار
چهارشنبه، 26 آبان 1395
420 هزار بیسواد امسال زیرپوشش برنامه های سواد آموزی قرار می گیرند

420 هزار بیسواد امسال زیرپوشش برنامه های سواد آموزی قرار می گیرند


ارومیه- ایرنا- معاون سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: 420 هزار بیسواد امسال زیرپوشش برنامه های سواد آموزی قرار می گیرند که در صورت حمایت از طریق منابع استانی، این تعداد به 500 هزار نفر قابل افزایش است.

 

پرویز کوثری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد 40 درصد جامعه هدفگذاری شده است چرا که اعتبارات تصویب شده در این حد است.
وی درباره آموزش دهنده ها اضافه کرد: تعداد این نیروها متغیر است و اغلب از طریق بخش غیر دولتی تامین می شوند و حدود 70 هزار نفر آموزش دهنده را می توان به کارگرفت.
معاون سازمان نهضت سواد آموزی گفت: آذربایجان غربی به رغم نرخ بیسوادی بالا، جزء استان های برتر از نظر عملکرد در زمینه سوادآموزی است که توانسته 96 درصد حجم ابلاغی را اجرایی کند.
وی اضافه کرد: انگیزه در بزرگسالان برای حضور در کلاس های سواد آموزی باید تقویت شود و در این زمینه سازمان نهضت سواد آموزی ابزارهای مختلفی را به کار می گیرد.
کوثری بیان کرد: انسداد مبادی ورودی، جلوگیری از ریزش تحصیلی و نیز جلوگیری از رجعت بیسوادی از اقداماتی است که نهضت سواد آموزی برای کاهش شمار بیسوادان انجام می دهد.
به گزارش ایرنا، از جمعیت 80 میلیون نفری کشورمان 9 میلیون و 500 هزار فرد بیسواد و 11 میلیون کم سواد شناسایی شده اند.
مهمترین اخبار ایرنای کشور و آذربایجان غربی را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irnaoromiye@ دریافت کنید.


منبع: ایرنا