اخبار
ﺳﻪشنبه، 11 آبان 1395
توزیع 680هزار جلد کتاب در مدارس تا 24 آبان

توزیع 680هزار جلد کتاب در مدارس تا 24 آبان



مدیرعامل انتشارات منادی تربیت گفت: در نوزدهمین دوره طرح ملی برگزاری 50 هزار نمایشگاه کتاب برای 50 هزار مدرسه، 680 هزار جلد کتاب تا 24 آبان ماه در مدارس سراسر کشور و با تخفیف 20 درصدی برای دانش آموزان توزیع خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مراسم بسته بندی و ارسال کتاب برای نوزدهمین دوره طرح ملی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه امروز دوشنبه 10 آبان با حضور حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، همایون امین‌زاده مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در سایت انبار کتاب شهید یارجانی منطقه 19 برگزار شد.
حسن ازهری مدیرعامل انتشارات منادی تربیت وابسته به معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش که مجری این طرح ملی است اظهار داشت: تا این مرحله 680 هزار جلد کتاب  از 280 ناشر کشور خریداری شده و در طرح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه برای استان‌های کشور ارسال خواهد شد.در ابتدای طرح 400 ناشر اعلام آمادگی کرده بودند که بعد از ممیزی های لازم این تعداد کاهش یافت.البته در همین شرایط هم تعداد ناشران نسبت به سال قبل 30 تا 35 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه اینکه امسال 4 میلیارد تومان از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برای شرکت در نمایشگاه در مدارس کتاب خریداری شده است، گفت: مخاطب این کتاب‌ها سه دوره دانش‌آموزان هستند که دو دوره در ابتدایی و یک دوره در متوسطه هستند.
مدیرعامل انتشارات منادی تربیت با تأکید بر اینکه کتاب‌های ارسالی تا قبل از 24 آبان در مدارس توزیع خواهد شد، گفت: توانایی و استعداد توزیع دو مرحله دیگر از این طرح را در طول سال داریم که می‌توان فراخوانی در دهه فجر و هفته معلم در این خصوص داشته باشیم و این برنامه اجرا شود.
وی گفت: سال گذشته 26 استان در این طرح شرکت کردند اما امسال تاکنون 29 استان در طرح شرکت کرده اند و استانهای سمنان و فارس هم از همین امروز وارد این جریان فرهنگی بزرگ شدند تا همه استانها در این طرح دخیل باشند. ضمن اینکه توزیع و ارسال کتاب‌ها در این طرح از اول آبان شروع شده و تا 20 آبان ادامه خواهد داشت و در نهایت کتاب‌های مورد نظر تا 24 آبان به تمامی مدارس ارسال خواهد شد.
ازهری با بیان اینکه تاریخ چاپ کتاب‌های ارسالی به مدارس مربوط به سال 92 به بعد است، افزود:  باید کتاب‌های مورد نظر مربوط به دانش‌آموزان باشد و تهیه رمان‌ها و داستان‌ها نیز دارای ویژگی‌هایی است؛ از سوی دیگر کتاب‌های کمک آموزشی نیز نباید دارای اثر تبلیغی باشند و در انتخاب کتاب‌های کمک آموزشی براساس انتخاب از کتابنامه رشد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید شده است؛ ضمن اینکه 12 هزار و 700 عنوان کتاب در این طرح شرکت داده شده است.
وی استان‌های مازندران، اردبیل، قزوین، آذربایجان شرقی و اصفهان را دارای بیشترین دریافتی کتاب در این طرح برشمرد و گفت: این استان‌ها بیشترین استقبال از این طرح را کردند و کتاب‌های ارسالی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها با تخفیف 30 درصدی ارائه شده است و قرار است همین کتابها با 20 درصد تخفیف در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.



منبع: پانا