اخبار
یکشنبه، 21 شهریور 1395
شنبه سوم مهر آغاز سال تحصیلی جدید

شنبه سوم مهر آغاز سال تحصیلی جدید


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه روز شنبه سوم مهر آغاز سال تحصیلی جدید است،‌گفت:‌ امسال شاهد استقرار پایه دهم هستیم.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی زرافشان در همایش توجیهی برنامه‌های پروژه ملی مهر اظهار کرد: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان اشاره کردند این بود که آموزش و پرورش دستگاهی است که همه نهادها باید به کمک او بیایند تا بتواند رسالت خود را به نحو مطلوب ادا کند و در پروژه مهر نیز تحقق چنین نگاه و رویکردی را دنبال می‌کنیم.
وی افزود: در این مشارکت بعد معنوی، اجتماعی و احساس تعلق کردن به آموزش و پرورش مهمتر از دستاوردهای مادی است که ممکن است حاصل شود.
زرافشان با اشاره به اتخاذ سیاست جلب مشارکت‌ها از سوی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در شکل گیری سرمایه اجتماعی بحث اعتماد و مشارکت یک اصل است و به دنبال آن هستیم که بتوانیم سرمایه اجتماعی را در آموزش و پرورش شکل بدهیم.
وی خطاب به تیم های اعزامی پروژه مهر به استان‌ها اظهار کرد: هرکدام از تیم‌ها از سوی یک معاونت ماموریت پیدا می‌کنند، اما انتظار این است وقتی پا‌ به استان می‌گذارید نماینده تمام عیار آموزش و پرورش باشید و نگاهی به همه ابعاد امور داشته باشید و همه مواردی که در پروژه مهر مورد تأکید است با همدیگر دیده شود.
زرافشان گفت:‌امسال برای نخستین بار شاهد استقرار پایه دهم هستیم، تغییر در برنامه درسی و تغییر در ترکیب نیروی انسانی و هدایت تحصیلی در پایان کلاس نهم به دنبال استقرار پایه دهم اتفاق افتاد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:‌ با ورود نخستین دوره فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به مدارس حدود 27 هزار معلم جدید به جمع ما می‌پیوندد. سازماندهی آنها در مدارس باعث تغییراتی در ساماندهی و جایابی معلمان در استان می‌شود.
وی گفت: شروع سال تحصیلی از سوم مهرماه خواهد بود و تیم‌های ارزیابی ما از روز جمعه به استان‌ها اعزام می‌شوند.

منبع: تسنیم