اخبار
دوشنبه، 15 شهریور 1395
اتاق ایران در کتابخانه ملی کره جنوبی افتتاح می شود

اتاق ایران در کتابخانه ملی کره جنوبی افتتاح می شود


تهران- ایرنا- فضایی اختصاصی با عنوان اتاق ایران در کتابخانه ملی کره جنوبی افتتاح می شود.

 

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از کتابخانه ملی، مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار کرد: ایجاد اتاق کشورها در کتابخانه های ملی سایر کشورها یکی از موارد همکاری میان کتابخانه های ملی دنیا است.
امین عارف نیا ادامه داد: بر اساس یک تفاهم و به دنبال راه اندازی اتاق کره جنوبی در کتابخانه ملی ایران، اتاق ایران نیز در کتابخانه ملی کره جنوبی راه اندازی می شود.
مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: این اتاق در راستای توسعه همکاری فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره جنوبی و به منظور معرفی ایران، اسلام و انقلاب اسلامی و در دسترس قرار دادن منابع متنوع درباره ایران، افتتاح می شود.
عارف نیا با بیان اینکه اتاق ایران روز چهارشنبه 17 شهریور افتتاح خواهد شد، گفت: در این اتاق بیش از 300 عنوان کتاب با موضوعات متنوع در معرض مراجعه کنندگان به کتابخانه ملی کره جنوبی، قرار خواهد گرفت.
** سیزدهمین اجلاس شورای جهانی آرشیو برگزار می شود
سیزدهمین اجلاس شورای جهانی آرشیو با حضور نمایندگانی از سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سئول کره جنوبی برگزار می شود.
این اجلاس که هر چهار سال یک بار در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود، امسال با شعار «آرشیو، هماهنگی، دوستی» در شهر سئول کره جنوبی میزبان سازمان های آرشیوی دنیا است.
این اجلاس که در حوزه حفاظت و نگهداری، نگهداری عصر دیجیتالی و نگهداری از اسناد در عصر رقمی برگزار می شود، فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و ملاقات اعضای ایکا با یکدیگر به ویژه هیات اجرائی و کمیسیون برنامه ریزی ایکا و آرشیویست ها است.
این دومین دوره است که پذیرش مقاله در اجلاس ایکا (شورای جهانی آرشیو) صورت می گیرد، بنابر آمار اعلام شده، چیزی بالغ بر یکصد مقاله از ایران، به اجلاس شورای جهانی آرشیو ارائه شده است.
اجلاس شورای جهانی آرشیو روز سه شنبه 16 شهریور افتتاح و تا شنبه 20 شهریور ادامه دارد که در کنار این اجلاس کارگاه های آموزشی و بازدیدهایی در همین خصوص برگزار می شود.
از ایران نیز هیئتی به سرپرستی شهرام یوسفی فر معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در این اجلاس شرکت می کند.


منبع: ایرنا