اخبار
دوشنبه، 18 مرداد 1395
ارسال حدود 100 مقاله به همایش «ادبیات کودک»

ارسال حدود 100 مقاله به همایش «ادبیات کودک»


با پایان مهلت تمدید ارسال آثار برای شرکت در دومین همایش دوسالانه «ادبیات کودک و مطالعات کودکی»، مدیر روابط عمومی این همایش از ارسال قریب به 100 اثر برای شرکت در این همایش دوروزه خبر داد.

 

پریسا پاسیا مدیر روابط عمومی دومین همایش دوسالانه «ادبیات کودک و مطالعات کودکی» به ایسنا گفت: با توجه به اینکه قریب به 100 چکیده مقاله تا پایان مهلت ارسال آثار ( 15 مردادماه) به دست مسئولان این همایش رسیده، نتایج بررسی آن‌ها 15 شهریورماه اعلام خواهد شد و با  توجه به اهمیت کیفیت این همایش، بهترین‌ها فرصت ارائه در همایش را به دست می‌آورند.
پیش‌تر حسین شیخ‌رضایی، دبیر علمی این همایش از ارائه ۳۰ مقاله در این همایش خبر داده بود.
اما مدتی بعد دبیرخانه همایش دوسالانه «ادبیات کودک و مطالعات کودک» مهلت ارسال چکیده برای همایش امسال را که  با عنوان «کودک، ادبیات و لذت‌های خواندن» برگزار خواهد شد، تا تاریخ 15 مردادماه 1395 تمدید کرد. 
همایش دوسالانه «ادبیات کودک و مطالعات کودکی» که از سوی شورای کتاب کودک و با همکاری و مشارکت خانه کتاب برگزار می‌شود به موضوع خواندن و لذت‌های آن می‌پردازد. علاوه بر برگزاری سخنرانی‌ها و پنل‌های مرتبط با موضوع «کودک، ادبیات و لذت‌های خواندن» کارگاه‌های آموزشی نیز با موضوع «لذت‌های خواندن» برگزار خواهد شد.
دومین همایش «ادبیات کودک و مطالعات کودکی» با موضوع «کودک، ادبیات و لذت‌های خواندن» آبان 95 برگزار می‌شود. بر اساس فراخوان، محورهای پیشنهادی این همایش عبارتند از: مباحث نظری: خواندن، لذت‌های خواندن و ترویج خواندن: تاریخچه، انواع، تعاریف، رویکردها، سواد، فقر، دشواری‌های خواندن، ایدئولوژی، هویت‌یابی، رسانه‌های دیجیتال؛ مباحث کاربردی: کتابخانه‌ها، فضاهای عمومی، نهادهای فرهنگی، قصه‌گویی، کتاب‌های گویا؛ مباحث ادبی: ادبیات کودک فاخر، نازل و لذت‌های خواندن، تصویر و لذت‌های خواندن، ادبیات کهن و کودکان با نیازهای ویژه و لذت‌های خواندن. علاوه بر محورهای پیشنهادشده در فراخوان، علاقه‌مندان می‌توانستند چکیده‌های خود را درباره هر موضوع دیگری که به «خواندن» و «ادبیات کودک» مربوط باشد ارسال کنند.


منبع: ایسنا