اخبار
ﺳﻪشنبه، 12 مرداد 1395
بیش از 192 هزار دانش آموز تحت پوشش آموزش از راه دور هستند

بیش از 192 هزار دانش آموز تحت پوشش آموزش از راه دور هستند


تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون 192 هزار و 938 دانش آموز در یکهزار و 652 مدرسه آموزش از راه دور مشغول تحصیل هستند.

 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، مرضیه گرد روز دوشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قلم، ویژه مدارس آموزش از راه دور با بیان اینکه آموزش از راه دور در جهت عدالت آموزشی گام بر می دارد، افزود: از این تعداد 112 هزار و 658 دانش آموز دختر و بقیه پسر هستند.
وی ادامه داد: از این تعداد دانش آموز فقط 23 هزار نفر شهری و بقیه روستایی هستند، حال آنکه هدف مدارس آموزش از راه دور آن است که دانش آموزان محروم از تحصیل به روش نوین و حضور فیزیکی تحت آموزش قرار گیرند.
** در دولت قبل افراد لازم التعلیم از مدارس آموزش از راه دور حذف شدند
گرد افزود: در دولت قبل افراد لازم التعلیم از مدارس آموزش از راه دور حذف شدند و با این اقدام حدود یکصد هزار پرونده این دانش آموزان در مدارس باقی ماند و آنها نیز به سیستم آموزشی بازنگشتند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش شده در دولت یازدهم تحصیل این دانش آموزان احیا شود، گفت: نتیجه این تلاش ها باعث شده اکنون 22 هزار و 863 نفر از این دانش آموزان از طریق مدارس آموزش از راه دور، مشغول بکار شوند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در برنامه آموزش از راه دور تلاش شده با اقداماتی همچون تاسیس مدارس خیریه و تفاهمنامه با سازمان زندان ها، در راستای توسعه این سیستم آموزشی گام هایی برداشته شود.
گرد به نخستین جشنواره قلم، ویژه دانش آموزان مدارس آموزش از راه دور اشاره کرد و توسعه و تعمیق خلاقیت، نو آفرینی و کارآفرینی و ایجاد فرصت برابر آموزشی و خودباوری را از جمله اهداف این رویداد برشمرد.
وی با بیان اینکه رویکرد این جشنواره به حضور فعال خانواده ها بود، افزود: از مهر ماه امسال در بخش فعالیت خانواده ها با جدیت بیشتر ورود خواهیم کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در مجموع دو هزار و 700 طرح به نخستین جشنواره قلم ارسال شد که از این میان یک هزار و 823 طرح در بخش های صنایع، خدمات و کشاورزی به مرحله نهایی راه یافت و در نهایت 27 طرح شایسته قدردانی شناخته شد.
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قلم، ویژه دانش آموزان مدارس آموزش از راه دور با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیران مدارس آموزشی استان ها و دانش آموزان و معلمان برگزیده امروز(دوشنبه) در مدرسه دارالفنون برگزار شد.


منبع: ایرنا