اخبار
ﺳﻪشنبه، 29 تیر 1395
مدارس دولتی حق دریافت وجه در زمان ثبت نام ندارند

مدارس دولتی حق دریافت وجه در زمان ثبت نام ندارند


شیراز – معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس دولتی حق دریافت وجه تحت هیچ عنوان از دانش آموزان را ندارند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بطحایی ظهر دوشنبه در نشست خبری مربوط به نام نویسی مدارس تاکید کرد: مدارس دولتی تحت هیچ نامی نباید از دانش آموزان پول دریافت کنند.
وی ادامه داد: زمانی که یک مدیر مدرسه باید برای اعتلای آموزش و فضای تربیتی مدرسه باشد، ناچار شود که برای پرداخت هزینه های آب، برق و گاز مدرسه دست کمک به سوی اولیا دراز کند، فضای تربیتی از فضای اصیل فاصله می گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه ای که گرفتار و آلوده بحث وجه ثبت نام دانش آموزان شود، از ماموریت و رسالت اصلی خود فاصله می گیرد و اگر روزی بتوانیم تمام هزینه های جاری مدارس را پرداخت کنیم باید با اقتدار و حتی با خشونت جلو گرفتن وجه در مدرسه را بگیریم.
بطحایی افزود: دولت به دلایل مختلف امکان تامین همه هزینه های مدارس را ندارد و امروز شاهدیم که برخی مدارس در کشور به دلیل نپرداختن صورتحساب شرکت های خدمات رسان، با قطعی برق و گاز و ... مواجه شده اند.
وی با اشاره به اینکه گرفتن پول دلیل برای عدم نام نویسی دانش آموزان نیست، گفت: هیچگونه دلیلی وجود ندارد که پول گرفتن دلیل نام نویسی دانش آموزان باشد و اگر مردم چنین موضوعی را مشاهده کردند باید اطلاع دهند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به مدیران مدارس تاکید می کنم که گرفتن وجه بابت کمک به مدرسه را در هنگام دادن کارنامه و ثبت نام دانش آموزان انجام ندهند.


منبع: مهر