اخبار
دوشنبه، 28 تیر 1395
اجرای طرح 'شهاب' در 64 منطقه آموزشی کشور

اجرای طرح 'شهاب' در 64 منطقه آموزشی کشور


یزد - ایرنا- رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان کشور با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 386 هزار دانش آموز زیر پوشش طرح شهاب قرار گرفتند گفت: این طرح در 64 منطقه آموزشی کشور اجرایی شد.

 

به گزارش ایرنا حسین شجاعی روز یکشنبه در آیین آغاز دوره آموزشی مدرسان طرح شهاب منطقه یک کشور در یزد افزود: از سال 80 مدارس استعدادهای درخشان، هدایت استعدادهای دانش آموزان در قالب طرح شهاب را آغاز کردند.
وی اظهار کرد: طرح یاد شده در ابتدا در برخی از مدارس استان های اصفهان و هرمزگان به صورت آزمایشی در پایه چهارم ابتدایی اجرا شد اما در سالهای بعد در پایه پنجم و دوره اول و دوم راهنمایی توسعه پیدا کرد.
رئیس بنیاد نخبگان استان یزد هم گفت: طرح ملی شهاب زیر بنای اصلی آن معلمان هستند و یک طرح معلم محور و مدرسه مدار است.
مصطفی شاه نظری با بیان اینکه اجرای برنامه ملی شهاب جزو رسالت های ذاتی و اصلی آموزش و پرورش است افزود: در این طرح از سن کودکی، استعدادها شناسایی و هدایت استعداد فرد از آموزش و پرورش اغاز و در سن 25 سالگی یک نخبه به جامعه تحویل داده می شود .
دوره آموزشی مدرسان طرح شهاب منطقه یک کشور به مدت چهار روز با حضور 157مدرس این طرح از استانهای سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی، همدان و هرمزگان در یزد برگزار می شود.
طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) که مهم ترین طرح شناسایی مستعدان در عرصه آموزش عمومی است در سال 1386به تصویب هیات امنای بنیاد ملی نخبگان کشور در امد.



منبع: ایرنا