اخبار
یکشنبه، 27 تیر 1395
یونسکو: 263 میلیون کودک در جهان از تحصیل محروم هستند

یونسکو: 263 میلیون کودک در جهان از تحصیل محروم هستند


نیویورک- ایرنا- سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) اعلام کرد: 263میلیون کودک در جهان محروم از تحصیل هستند.

 

به گزارش ایرنا، ایرینا بوکووا مدیرکل یونسکو روز جمعه با انتشار گزارشی نوشت: هم اکنون اکثر این کودکانی که از تحصیل محروم هستند، در کشور های آفریقایی زندگی می کنند.
وی با اشاره به این که بنا بر وعده کشورهای عضو یونسکو تمام کودکان جهان باید تا سال 2030 امکان دسترسی به تحصیلات ابتدایی و متوسطه را داشته باشند، هشدار داد که یافته های جدید نشان می دهند که بسیاری از این کشور ها برای دست یابی به این هدف با دشواری های زیادی روبرو هستند.
بوکووا توصیه کرده است تمام این کشورها و به ویژه کشورهای با نرخ بالای بی سوادی و محروم از تحصیل باید برای دستیابی به این اهداف توجه خود را به از میان بردن موانع دسترسی این کودکان و به ویژه دختران خردسالی که از این محرومیت رنج می برند، معطوف کنند.
در گزارش یونسکو آمده است: درحال حاضر فقط یک پنجم از کودکان سنین تحصیل در کشور های آفریقا از امکانات تحصیلی برخوردارند و 63 میلیون نفر از این کودکان در کشور های جنگ زده مانند سوریه، عراق، آفریقای مرکزی و سودان زندگی می کنند.
یونسکو به این نکته نیز اشاره کرده است که دختران خردسال در این کشور ها به مراتب بیش از پسران از رفتن به مدرسه محروم مانده اند.

منبع: ایرنا