اخبار
پنجشنبه، 10 تیر 1395
افزایش سقف یارانه کتابفروشی های عضو طرح تابستانه کتاب

افزایش سقف یارانه کتابفروشی های عضو طرح تابستانه کتاب


تهران-ایرنا - سقف یارانه اختصاص یافته به کتابفروشی های عضو طرح 'تابستانه کتاب' درصورت افزایش فعالیت در زمینه های اطلاع رسانی و جذب مخاطبان از طریق رسانه های مختلف و شبکه های اجتماعی، افزایش پیدا می کند.

 

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی خانه کتاب، طرح 'تابستانه کتاب' در بازه زمانی یک ماهه از 16 تیر تا 15 مرداد در کتابفروشی های عضو طرح اجرا می شود. سقف تخفیف برای هر کتابفروشی عضو این طرح در مرحلۀ اول تا 20 میلیون ریال است.
میزان فروش کتاب های کودک و نوجوان و عمومی در افزایش سقف یارانه اختصاصی به کتابفروشی ها نقش موثری دارد.
برگزاری مراسم جشن امضاء با حضور نویسندگان در روزهای اجرای این طرح نیز از دیگر مواردی است که سهم یارانه کتابفروشی را افزایش می دهد.
بنابراین کتابفروشان می توانند برای بهره مندی از تسهیلات بیشتر، از نویسندگان و تصویرگران حوزه کودک برای حضور در کتابفروشی خود دعوت کنند.
موسسه خانه کتاب به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، همزمان با آغاز تابستان، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می کند.
سقف مجاز خرید برای هر خریدار در این طرح حداکثر یک میلیون ریال است که خریداران می توانند در چند نوبت و از کتابفروشی های مختلف عضو طرح، تا سقف تعیین شده، کتاب خریداری کنند.
** ناشران اطلاعات کتاب های خود را تکمیل کنند
ناشران برای تکمیل اطلاعات کتاب های خود و به روزرسانی قیمت آنها به سایت خانه کتاب به نشانیwww.ketab.ir مراجعه کنند.
طرح «تابستانه کتاب» از 16 تیرماه تا 15 مرداد سال جاری در کتابفروشی های کشور بر پایه اطلاعات خانه کتاب انجام می شود از این رو ناشران با مراجعه به پنل اختصاصی خود در سایت خانه کتاب و کلیک روی گزینه کتاب ها، اطلاعات کتاب های خود را تکمیل کنند.
بر اساس این گزارش، آخرین مهلت تکمیل اطلاعات کتاب ها از سوی ناشران تا 14 تیرماه است.
در طرح «تابستانه کتاب» کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام در سایت خانه کتاب ketab.ir و تایید، می‌توانند کتاب هایی که با شرایط تعیین شده در این طرح، مطابقت داشته باشند با 20 درصد تخفیف به خریداران بفروشند.
در طرح « تابستانه کتاب» کتاب های عمومی از 20درصد تخفیف و کتاب های کودک و نوجوان از 25درصد تخفیف برخوردار می شوند.



منبع: ایرنا