اخبار
پنجشنبه، 27 خرداد 1395
دانش آموز باید از لباس فرم مدرسه لذت ببرد

دانش آموز باید از لباس فرم مدرسه لذت ببرد


تهران - ایرنا - فعال عرصه پوشاک دانش آموزی با بیان اینکه دانش آموز باید از لباس فرم مدرسه لذت ببرد، ابراز امیدواری کرد نمایشگاه پوشاک مدارس تحولی ساختاری در پوشاک دانش آموزان ایجاد کند.

 

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا نسرین اقدم افزود : برگزاری این نمایشگاه درصورتی می ‌تواند تاثیر مثبتی از جهات مختلف بر پوشاک مدارس بگذارد که لباس‌ها بر اساس ارزش ‌های دینی و ملی کشور طراحی شده باشد و دیگر اینکه لباس ‌ها و طرح‌ هایی که قرار است در این نمایشگاه عرضه شود هم از جنس و هم از نظر طراحی، جدید و متنوع باشد.
وی ادامه داد: حضور و استفاده از کارشناسان و طراحان با تجربه و حرفه‌ ای در این نمایشگاه می ‌تواند در جلب نظر مسئولان مدارس، اولیاء و از همه مهمتر دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار باشد.
اقدم با اشاره به مهمترین ویژگی لباس فرم مدارس گفت: مهمترین ویژگی ‌های لباس فرم مدارس این است که زما‌نی ‌که دانش ‌آموز آن را می ‌پوشد در آن لباس راحت بوده و مهمتر اینکه دانش ‌آموز از پوشیدن لباس فرم مدرسه لذت ببرد.
** لباس فرم دانش آموز را قانون پذیر می کند
این فعال عرصه پوشاک دانش آموزی با اشاره به اهمیت و تاثیر لباس مناسب مدرسه بر شخصیت دانش‌آموزان و تاکید بر ضرورت پوشش یکسان آنها افزود: لباس فرم مناسب دانش ‌آموزان تاثیر بسزایی در قانون ‌پذیری، تبعیت‌ پذیری و اجتماعی شدن آنها دارد و مهمتر اینکه بچه‌ ها از طبقات اجتماعی و اقتصادی مختلف، سادگی و برابری را درک می ‌کنند.
وی با اشاره به مشکلاتی که مدارس برای انتخاب لباس مدارس با آن روبرو هستند، گفت:‌ یکی از مهمترین مسائلی که اکثر مدارس برای تهیه لباس‌ فرم با آن روبرو هستند محدودیت پارچه ‌هایی است که توسط طراحان و تولیدکنندگان به مدارس پیشنهاد می ‌شود. حتی پارچه ‌هایی که از سوی معتمدترین افرادی که طرح‌ ها و تولیدات ‌آنها را در زمینه تهیه لباس فرم به مدارس پیشنهاد می ‌کنند، از نظر جنس و هم از نظر رنگ متنوع نیستند و تعداد آنها بسیار محدود است و همین مساله کار انتخاب را برای مسئولان مدارس کمی سخت می‌ کند.
نخستین نمایشگاه پوشاک مدارس با همکاری وزارت آموزش و پرورش و کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 29 تیر ماه تا یکم مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران - بوستان گفتگو - برگزار می‌شود.
بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

منبع: ایرانا