اخبار
ﺳﻪشنبه، 25 خرداد 1395
تهيه نرم افزار جامع هدايت تحصيلي

تهيه نرم افزار جامع هدايت تحصيلي


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از تهيه نرم افزار جامع هدايت تحصيلي با همكاري مركز فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: هماهنگی و تدابیر لازم برای انجام هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ صورت گرفته است.

 

به گزارش سرویس آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا كفاش اظهاركرد: پس از تصویب آیین‌نامه هدایت تحصیلی، جلسات متعدد از ستاد تا صف به منظور هماهنگی های اجرایی و تمهید مقدمات با مشاركت فعال این معاونت و معاونت های ذیربط از جمله معاونت آموزش متوسطه برگزار شده است و مدیران دو بخش با حضور مستمر در جمع مدیران، مشاوران و كارشناسان مشاوره متوسطه استان‌ها، نواحی و منطقه حضور یافته‌اند و به تبیین اجرائیات موضوع پرداخته‌اند.
 معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصريح كرد: از جمله اقدامات اساسی دیگر این معاونت تدوین مدل هدایت تحصیلی با دخالت دادن تمامی دروس برای تمامی رشته‌ها و زمینه‌های تحصیلی و همچنین اختصاص ضریب خاص به هر یك از دروس با ارتباط عمودی و افقی آن‌ها برای ورود به رشته‌ها و زمینه‌های شغلی – تحصیلی است.
وي خاطرنشان كرد: این معاونت با ارتباط تنگاتنگ مركز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات، نرم افزار جامع هدایت تحصیلی را تدوین و با تلاش شبانه‌روزی همكاران آن مركز زمینه برای اجرای هدایت تحصیلی در سامانه پرونده الكترونیكی مشاوره فراهم شد كه این مهم ضمن تسهیل در هدایت تحصیلی، نقش چشمگیری در هدایت متوازن و علمی با توجه به دسترسی به همه اطلاعات دانش آموزان در حوزه رغبت، استعداد، عملكرد تحصیلی، امكانات منطقه و نیاز جامعه بصورت كشوری، ‌ استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای دارد.
 كفاش افزود: در سطح مدرسه نیز ضمن توجیه همه عوامل (مدیر، ‌معلم، ‌ مشاوره، معاونین و كاركنان) دوره‌های آموزشی تبیینی برای والدین و دانش آموزان با ایجاد تفكری متفاوت (یعنی مد نظر قرار دادن استعدادهای متفاوت به جای تاكید صرف بر هوش و نمرات درسی) در انتخاب رشته تحصیلی برگزار شده است.
 معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اضافه كرد: مشاوران با روشی تبیینی و اقناعی نسبت به هدایت دانش آموزان اهتمام ورزند و ایمان دارم كه مشاوران در این امر توانا و مثل همیشه آگاهانه و صبورانه عمل خواهند كرد.


منبع: ایسنا