اخبار
دوشنبه، 24 خرداد 1395
اول دبستانی‌ها ۳۱ شهریور به مدرسه می‌روند

اول دبستانی‌ها ۳۱ شهریور به مدرسه می‌روند


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری 2 دوره آموزشی برای والدین نوآموزان دبستانی در هفته سوم شهریور و هفته سوم مهر ماه خبر داد.

 

محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «شنیده شده است که شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزان دبستانی در برخی مناطق 10 شهریورماه است؛ آیا چنین چیزی صحت دارد؟»، اظهار داشت: خیر، شروع کلی مدارس اول مهر ماه خواهد بود و دانش‌آموزان اول دبستانی نیز 31 شهریورماه به مدرسه خواهند رفت.
وی افزود: والدین نوآموزان دبستانی در هنگام ثبت‌نام، اطلاعاتی را دریافت خواهند کرد و در هفته سوم شهریورماه یک دوره آموزشی برای والدین تمام دانش‌آموزان پایه اول جهت آشنایی با فرایند تعلیم و تربیت مدارس و نحوه مشارکت فعال در یادگیری دانش‌آموزان ترتیب داده شده است.
دیمه‌ور با بیان اینکه در مجموع 2 دوره آموزشی فراگیر برای والدین اول دبستانی‌ها پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار است که به صورت فراگیر برای والدین دانش‌آموزان چنین دوره آموزشی برگزار می‌شود که نخستین آن در هفته سوم شهریور ماه برگزار می‌شود و دومین دوره آموزشی والدین نیز هفته سوم مهر ماه برگزار خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین پیش بینی شده است که در طول دوره تحصیلی، خانواده‌های دانش‌آموزان پایه اول دبستان ماهانه یکبار در مدرسه حضور داشته باشند و با معلم و مدرسه در تعامل باشند تا بهبود جریان تعلیم و تربیت را شاهد باشیم.


منبع: فارس