اخبار
یکشنبه، 23 خرداد 1395
نمایشگاهی با موضوع رمضان در کتابخانه ملی

نمایشگاهی با موضوع رمضان در کتابخانه ملی


تهران- ایرنا- نمایشگاه 'پنجره ای به آسمان' با موضوع رمضان به مدت یک ماه در کتابخانه ملی دایر شده است.

 

مدیرکل اداره اطلاع رسانی کتابخانه ملی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان، برخی مطالب منتشر شده با موضوع رمضان را در نشریات قدیمی دوران قاجار، نظیر وقایع اتفاقیه و حبل المتین انتخاب کرده و پرینت آنها را در معرض دید علاقه مندان قرار داده ایم.
رضا شهرابی، با بیان اینکه این مطالب شامل اخبار استهلال و آداب و رسوم قدیم در ایام ماه مبارک رمضان است، ادامه داد: قرار است نسخه دیجیتالی و اسکن شده مطالب انتخابی نیز در چند روز آینده روی سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار گیرد.
وی تعداد این مطالب را 28 صفحه خواند و اضافه کرد: کتابخانه ملی در گذشته نیز به مناسبت های مختلف، چنین نمایشگاه هایی را برپا کرده و نمونه اخیر آن، برگزاری یک نمایشگاه مجازی به مناسبت 15 خرداد بود.
به گفته شهرابی، این نمایشگاه به همت گروه پیایندهای اداره کل اطلاع رسانی در راهروی ورودی تالار پیایندها و موزه کتاب و مستند در طبقه منفی یک کتابخانه ملی برپاست.
وی با بیان اینکه قرار است نمایشگاه دیگری از کتاب های نفیس، قرآن های خطی و چاپی و اسناد ارزشمند با موضوع ماه مبارک رمضان برپا شود، گفت: در چند روز آینده این نمایشگاه نیز به طور رسمی در موزه کتاب و میراث مستند در کتابخانه ملی افتتاح خواهد شد.



منبع: ایرنا