اخبار
پنجشنبه، 20 خرداد 1395
انتشار فراخوان نگارش مقاله در حوزه کتابخانه‎‌های عمومی

انتشار فراخوان نگارش مقاله در حوزه کتابخانه‎‌های عمومی


تهران - ایرنا - نهاد کتابخانه های عمومی کشور فراخوان نگارش مقاله در حوزه کتابخانه‎‌های عمومی کشور را منتشر کرد.

 

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات این نهاد از همه علاقه‎مندان به مسائل اجتماعی مرتبط با کتابخانه‌ها دعوت کرد، با نگارش مقاله یا اجرای طرح‌های پژوهشی در خصوص موضوعات مطرح شده همکاری کنند.
این معاونت در بخش نخست «فراخوان مقاله در حوزه کتابخانه‎‌های عمومی» آورده است: از آنجا که کتابخانه‌های عمومی مربوط به همه جامعه و برآوردن نیازهای اجتماعی در اَبعاد مختلف نیازمند تحقیق فراگیر است و با توجه به جنبه‌های مختلفی که کتابخانه‌های عمومی می‌توانند در آن ایفای نقش کنند، لازم است حوزه‌های گوناگون در ارتباط با کتابخانه‌های عمومی مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد.
این معاونت در بخش دیگری از فراخوان ضمن دعوت از همه علاقه‎مندان به مسائل اجتماعی مرتبط با این کتابخانه‌ها می افزاید: در صورتی که در یک یا چند حوزه مطروحه در جدول
«کتابخانه‌های عمومی و حوزه‌های مرتبط» علاقه‎مند به نگارش مقاله و یا پژوهش مرتبط هستید، مشخصات خود شامل تخصص و سوابق پژوهشی‌ را به نشانی Journal@iranpl.ir ارسال کرده تا اقدامات بعدی جهت سفارش تألیف مقاله انجام شود.
فراخوان «مقاله در حوزه کتابخانه‌های عمومی» پیش از این نیز در تارنمای فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی منتشر شده بود.
** ارسال یکصد هزار نسخه از کتاب‌های مسابقه کتابخوانی رضوی به کتابخانه‌های عمومی
با اتمام ارسال یکصد هزار نسخه از کتاب‌های مسابقه کتابخوانی ویژه اعضای خانواده با موضوع «ترویج سبک زندگی رضوی» در ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، سه کتاب در دسترس تمام علاقه‌مندان شرکت در این مسابقه قرار گرفت.
«دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان 11 سال)، «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان تا 17سال) و «امام علی بن موسی‌الرضا(ع)» نوشته بنیاد پژوهش‌ های اسلامی آستان قدس‌ رضوی از انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی (جوانان و بزرگسالان) در بیش از دو هزار و 200 کتابخانه عمومی در سراسر کشور توزیع شده است.
در ارسال این کتاب‌ها ملاحظاتی نظیر تقسیم بر اساس سطح جغرافیایی کتابخانه‌ها و اولویت ارسال برای کتابخانه‌های مناطق با فاصله بیشتر از مرکز رعایت شده و علاقه‌مندان شرکت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه محل سکونت خود، از آنها استفاده کنند.
ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه ‌(ع) و همزمان با دهه کرامت با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌ های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می شود.
بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در برگزار این جشنواره همکاری دارند.



منبع: ایرنا