اخبار
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395
مقام مكزیكی، خواستار تعامل فرهنگی بیشتر كشورش با ایران شد

مقام مكزیكی، خواستار تعامل فرهنگی بیشتر كشورش با ایران شد


تهران – ایرنا- ماریول شولتز، رئیس نمایشگاه كتاب مكزیك (گوادالاخارا) روز سه شنبه نمایشگاه كتاب تهران را بهترین محل برای تعامل فرهنگی دو كشور ایران و مكزیك خواند و خواستار گسترش این تعامل با ایرانیان شد.

 

وی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا ضمن اشاره به حضور هیات نویسندگان مكزیك در نمایشگاه كتاب تهران گفت: جمعی از بهترین نویسندگان، ناشران و فعالان فرهنگی كشور مكزیك در نمایشگاه تهران حضور دارند و در تلاش هستیم برنامه‌‌ها و تعاملات فرهنگی خود را در حوزه‌‌های مختلف فرهنگی و هنری به ویژه در حوزه نشر با ایران توسعه دهیم.
شولتز افزود: مقامات فرهنگی كشور مكزیك علاقمند به حضور در فعالیت‌‌های مختلف نمایشگاه كتاب تهران هستند تا از این طریق بتوانند بر میزان تعامل خود با ایرانیان افزوده و در سال‌های آینده ارتباطات بیشتری را با همتایان ایرانی برقرار كنند.
رئیس نمایشگاه گودالاخارای مكزیك افزود : با وجود اینكه نخستین بار در نمایشگاه كتاب تهران شركت می كنم این حضور را به فال نیك گرفته و آنرا قدم بزرگی برای افزایش تعاملات و مراوده‌‌های فرهنگی دو كشور در حوزه‌‌های بین المللی و كتاب می دانم.
شولتز به عنوان نماینده حوزه نشر مكزیك در نمایشگاه كتاب تهران، این رویداد فرهنگی در ایران را فرصتی برای تفكر و اندیشه اهالی فرهنگ جهان دانست و در خصوص حضور ناشران مكزیكی در آن گفت: اگرچه تعداد محدودی از 52 ناشر مكزیكی با ده ها كتاب در این نمایشگاه كه جشنواره ای برای تعامل نویسندگان و ناشران است شركت كردند اما امیدواریم از سال های آینده حضور آنها را در تهران پررنگتر كنیم.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران تا 25 اردیبهشت ماه 95 در نمایشگاه شهر آفتاب پذیرای علاقه مندان و بازدیدكنندگان خواهد بود.



منبع: ایرنا