اخبار
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395
در روزهای پایانی نمایشگاه كتاب چه می گذرد؟

در روزهای پایانی نمایشگاه كتاب چه می گذرد؟


تهران - ایرنا - هفتمین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در حالی دقایقی پیش در شهر آفتاب پایان یافت كه اواسط هفته نیز نتوانست تاثیری در شور و ذوق مردم برای بازدید از این رویداد فرهنگی داشته باشد.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، امروز همزمان با هفتمین روز بیست و نهمین نمایشگاه كتاب تهران، شماری زیادی از علاقه مندان از این رویداد بازدید كردند و بسیاری از آنان نیز با تهیه كتاب های مورد نیاز محل نمایشگاه را ترك كردند.
امروز همچنین در واپسین روزهای برگزاری این دوره نمایشگاه، بازار بازدید مقام ها از این رویداد داغ بود و شماری از مقام ها از جمله امین زاده معاون حقوق رییس جمهوری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وی از این نمایشگاه دیدن كردند.
** بازدید دو ساعته
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز به مدت دو ساعت از بخش های مختلف بیست و نمایشگاه بین المللی كتاب تهران بازدید و از نزدیك در جریان روند فعالیت ناشران و غرفه داران قرار گرفت.
دراین بازدید كه سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر و رییس نمایشگاه و شماری از مسئولان نمایشگاه وی را همراهی می كردند جنتی به درخواست‌های بازدیدكنندگان، برای گرفتن عكس سلفی پاسخ مثبت داد.
جنتی بازدید خود را از بخش ناشران عمومی آغاز كرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در غرفه نشر كتاب هرمس با اشاره به كتاب‌های این ناشر گفت: انتخاب كتاب خوب برای چاپ هم خودش یك هنر است، چرا كه نمی‌شود هر كتابی را چاپ كرد.
جنتی در ادامه در غرفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) حضور یافت و از آثار آن بازدید كرد.
دفتر نشر آثار حضرت آیت العظمی خامنه‌ای (موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی) دیگر ناشری بود كه جنتی از غرفه آن دیدن كرد و با تازه‌های نشر آثار رهبر معظم انقلاب آشنا شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بازدید خود به محل استقرار ناشران كودك و نوجوان رفت و از برخی غرفه‌های این بخش هم دیدن كرد.
جنتی در پایان به همه ناشران و غرفه داران قول مساعد داد كه برخی مشكلات احتمالی امسال آنهم به دلیل نخستین تجربه برپایی نمایشگاه در شهر آفتاب در دوره های بعدی رفع شود.
** كتابهای كمك آموزشی و دانشگاهی در صدر
برآوردها نشان می دهد همچنان كتاب های كمك آموزشی و دانشگاهی در صدر مطالبات اغلب بازدیدكنندگان جا خوش كرده است.
جوانان دانشگاهی از جمله بازدیدكنندگان اصلی این نمایشگاه به شمار می روند و بر همین اساس نیز شاهد حضور پر رنگ آنان در شهر آفتاب هستیم.
**اطلاعات 25 هزار كتاب چاپ اولی در سالن كارنامه نشر
اطلاعات كامل 25 هزار كتاب منتشر شده چاپ اولی سال 1394 كارنامه نشر ایران در بخش كمیته فعالیت‌‌های فرهنگی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران به نمایش درآمده است.
علی اكبر كلباسی مسوول غرفه كارنامه نشر 94 افزود: در غرفه كارنامه نشر ایران، اطلاعات شناسنامه‌ای 25 هزار و 490 عنوان كتاب كه در سال 94 چاپ اولی بودند، در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
بیست ونهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران تا 25 اردیبهشت ماه 95 با شعار فردا برای خواندن دیر است در مجموعه شهر آفتاب میزبان علاقه مندان و دوستداران كتاب و كتابخوانی است.



منبع: ایرنا