اخبار
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1395
مباحث دريا به تمام كتب مقاطع درسي افزوده مي شود

مباحث دريا به تمام كتب مقاطع درسي افزوده مي شود


تهران- ايرنا- «محمود اماني طهراني» مديركل دفتر تأليف كتب درسي وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق توافق بعمل آمده ميان سازمان بنادر و دريانوردي و وزارت آموزش و پرورش مباحث دريا به تمام كتب مقاطع درسي افزوده مي شود.

 

به گزارش ايرنا به نقل از سازمان بنادر و دريانوردي، وي در حاشيه بازديد از مجتمع بندري خرمشهر افزود: اين بازديد به منظور تهيه برنامه درسي مبتني بر توسعه سواد دريايي دانش آموزان صورت گرفت.
وي در ادامه تصريح كرد: اعضاي اين مركز مي بايست به منظور جمع آوري مثال هاي عيني موضوع كه در تيترهاي مختلف درسي قابل پرداختن است از بنادر جنوبي نيز بازديد مي كردند.
مدير كل دفتر تأليف كتب درسي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه كتاب هاي درسي يك نقش ملي دارند، افزود: مؤلفين كتابهاي درسي بايد با جغرافيا، صنعت، توانمندي ها و مشخصات كشور آشنا باشند و بطور كلي بازديد از مراكز علمي، صنعتي و تجاري كشور براي آنها يك اولويت جدي به حساب مي آيد.
اماني طهراني با اشاره به اينكه هدف ما افزودن مباحث دريا به تمام كتب مقاطع درسي است، اظهارداشت: در نظر داريم ابعاد مختلف موضوع حوزه دريا در حدي كه بعنوان سواد عمومي شهروندان محسوب مي شود را مورد توجه قرار دهيم.
وي با اشاره به همكاري دوجانبه ميان سازمان بنادر و دريانوردي و سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش در طول يك سال و نيم گذشته، افزود: اين يك اقدام مقطعي نيست بلكه اقدامي مستمر است كه از مدت ها قبل آغاز شده و در حال حاضر نيز در بسياري از كتاب هاي درسي المانها، عناصر و قطعه هاي مفهومي كه به موضوع دريا مرتبط است وجود دارد.
مدير كل دفتر تأليف كتب درسي وزارت آموزش و پرورش در پايان ابراز اميدواري كرد كه افزودن مباحث دريايي به كتاب هاي درسي منجر به ارتقاء سطح سواد دريايي مردم شود.


منبع: ایرنا