اخبار
دوشنبه، 09 فروردین 1395
اسکان حدود 9 میلیون و 900 هزار نفر در ستادهای نوروزی فرهنگیان

اسکان حدود 9 میلیون و 900 هزار نفر در ستادهای نوروزی فرهنگیان

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش از اسکان حدود 9 میلیون و 900 هزار نفر روز در مکان های اسکان نوروزی فرهنگیان تا پایان هفتم فروردین ماه جاری خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی اصغر فانی صبح روز دوشنبه از مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان منطقه پنج تهران واقع در شهرک اکباتان بازدید و با مسافران نوروزی در این مکان دیدار و گفت و گو کرد.
وی ضمن تبریک سال نو افزود: آموزش و پرورش با تجهیز بیش از 11 هزار مدرسه در قالب بیش از 105 هزار کلاس، 200 خانه معلم، 50 پردیس دانشگاه و 300 اردوگاه، خدماتی را به مهمانان نوروزی با اولویت فرهنگیان ارائه می دهد.
وی ادامه داد: براساس آمارها، تقاضاها برای اسکان در این مکان نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته و این مساله مایه خوشحالی است هر چند این فعالیت وظیفه آموزش و پرورش نیست.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: امسال هفت میلیارد تومان برای تجهیز این مراکز اختصاص یافته است.
** اجرای سند تحول اولویت سال 95 است
فانی گفت: اولویت آموزش و پرورش در سال 95، اجرای سند تحول است که در سال 91 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و نقشه راه آن در سال 93 آماده شد.
وی توضیح داد: برنامه ریزی هایی در همین راستا در پایان سال 94 انجام و اولویت ها مشخص شد بنابراین از سال 95 تا 99 (برنامه ششم توسعه ) محور اصلی کار این وزارتخانه، اجرای سند تحول است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، وزیر آموزش و پرورش در این بازدید پای صحبت های تعدادی از فرهنگیان و میهمانان نوروزی نشست و در پایان از مدرسه معلم شهید در شهرک اکباتان که یکی دیگر از محل های اسکان نوروزی فرهنگیان در این شهرک بود بازدید کرد.



منبع: ایرنا