اخبار
شنبه، 07 فروردین 1395
تجهیز 50 پژوهش سرا به آزمایشگاه نانو

تجهیز 50 پژوهش سرا به آزمایشگاه نانو

تهران- ایرنا- معاون آموزش متوسطهٔ وزیر آموزش و پرورش می گوید 50 پژوهش سرا در کل کشور مجهز به آزمایشگاه نانو شده و دانش آموزان در تمامی مقاطع می توانند از آن ها استفاده کنند.

 

به گزارش روز سه شنبهٔ گروه فرهنگی ایرنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان (معاون آموزش متوسطهٔ وزیر آموزش و پرورش) در این باره افزود: برای توسعهٔ کمّی و کیفی، پژوهش سراها مجهز به آزمایشگاه نانو شده اند.
معاون آموزش متوسطهٔ وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پژوهش سرای دانش آموزی برای همه ٔ دانش آموزان کشور و برای تمامی مقاطع ابتدایی، دوره ٔ های اول و دوم متوسطه در نظر گرفته شده است.
زرافشان مطرح کرد: تعداد آزمایشگاه ها تا پایان سال تحصیلی که در آن قرار داریم، به 64 مورد خواهد رسید اما سیاست ما توسعه ٔ آزمایشگاه ها نیست؛ بلکه هدف بهره برداری در این زمینه است.
به گفته وی دانش آموزان برای انجام آزمایش ها، نیازی به آزمایشگاه در هر منطقه ندا شته و بعد از آنکه کارهای پژوهشی خود را انجام دادند، می توانند در آزمایشگاه های مرکزی نتایج خود را ثبت کنند.
معاون آموزش متوسطهٔ وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در سال 94، ششمین المپیاد نانو را برگزار کردیم که در اولین المپیاد، هزار و 200 و در آخرین آن 26 هزار دانش آموز شرکت کردند. بنابراین آموزش و پرورش در جذب دانش آموزان در این حوزه توانسته با قدرت عمل کند، که امیدواریم این عملکرد در سال 95 نیز پیشرفت داشته باشد.


منبع: ایرنا