اخبار
ﺳﻪشنبه، 18 اسفند 1394
پایان طراحی سوالات امتحانات خرداد

پایان طراحی سوالات امتحانات خرداد

رئیس سازمان سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پایان یافتن طراحی سوالات امتحانات خرداد دانش آموزان، گفت: امتحانات در مناطق صعب العبور نیز مانند سایر مناطق به طور کامل برگزار می شود.

 

عبدالرسول عمادی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این سوال که چه زمانی طراحی سوالات خردادماه دانش آموزان به پایان می رسد؟، اظهار کرد: طراحی سوالات خردادماه دانش آموزان یک کار محرمانه است که زمانش در اختیار سازمان سنجش آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: طراحی سوالات در حال انجام و بازبینی است و سوالات خردادماه دانش آموزان طرح شده است. این سوالات مستقیم به مرکز سنجش عالی کشور رفته و برای بارگذاری بر سایت و اطلاع رسانی به دانش آموزان و اولیای آن ها فرستاده می شود.
برگزاری امتحان در مناطق صعب العبور
رئیس سازمان سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که برگزاری امتحانات دانش آموزان در استان های صعب العبور به چه صورت است؟، عنوان کرد: حوزه های اجرایی و برگزاری امتحانات دانش آموزان در تمام استان های سراسر کشور وجود دارد.
عمادی ادامه داد: در استان ها و مناطقی که مسیرهای دشواری برای دانش آموزان از منزل تا مدرسه دارند، مانند سایر استان های دیگر امتحانات با نظارت حوزه های اجرایی برگزار خواهند شد.
پرداخت حق الزحمه ها
وی در پاسخ به این سوال که برای حق الزحمه های امتحانات و نحوه پرداختی آن ها چه نظارتی وجود دارد؟، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش سامانه جامع اطلاعاتی فارغ التحصیلان داریم.
رئیس سازمان سنجش وزارت آموزش و پرورش در پایان اضافه کرد: این سامانه طراحی شده است تا مبالغ حق الزحمه های امتحانات را دریافت کرده و براساس ساعات اضافه کار افراد آن ها را پرداخت کند.


منبع: پانا