اخبار
ﺳﻪشنبه، 18 اسفند 1394
100هزار دانش آموز خارجی در استان تهران تحصیل می کنند

100هزار دانش آموز خارجی در استان تهران تحصیل می کنند

تهران -ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تسهیل تحصیل فرزندان اتباع خارجی در کشور گفت که حدود 100هزار دانش آموز خارجی در شهرستان های استان تحصیل می کنند.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز دوشنبه در پانزدهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران افزود: در مجموع حدود 26درصد از دانش آموزان اتباع خارجی در استان تهران تحصیل می کنند.
وی با بیان اینکه تسهیل تحصیل دانش آموزان اتباع بیگانه در سطح استان تهران از تفکر دینی و اسلامی ما ریشه می گیرد خاطر نشان کرد: اما این امر نیازمند به اعتبارات لازم است.
چاوشی شمار کل دانش آموزان شهرستان های استان تهران به جز پایتخت را 850 هزار نفر عنوان کرد و گفت: 49هزار نفر نیز به عنوان معلم و سایر پرسنل در سطح شهرستان های استان تهران فعالیت دارند.
معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی های انجام شده شورای آموزش و پرورش شهرستان های استان برای دومین سال پیاپی رتبه نخست کشوری را بدست آوردند.
وی افزود: این شورا یکی از منظم ترین شوراهای آموزش و پرورش در سطح کشور است.
چاوشی از تشکیل 20 شورای منطقه ای آموزش و پرورش در سطح شهرستان های استان خبر داد و افزود: مدیریت این شوراها با فرمانداران است و بیشتر آنها عملکرد مناسبی داشته اند.
معاون استاندار تهران با اشاره به تخصیص 25درصد اعتبارات استان برای آموزش و پرورش در سال جاری گفت: امیدواریم این اعتبار نیز در سال آینده نیز در همین مقدار تخصیص یابد.
*مردم در انتخابات نشان دادند کدام رفتار سیاسی را می پسندند
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم با حضور گسترده خود در پای صندوق های رای برای جمهوری اسلامی افتخار آفریدند و اقتدار کشور را به جهان نشان دادند.
چاوشی با اشاره به اینکه صرف نظر از برخی بداخلاقی ها نتیجه انتخابات برای رهبری، دولت و ملت سرشار از پیروزی و توفیق بود تاکید کرد: امیدوارم آثار این حرکت ریشه دار و اصیل در تمام حوزه ها مشاهده شود.
وی با بیان اینکه مردم با رای خود در انتخابات نشان دادند که کدام رفتار سیاسی را می پسندند گفت: انسجام داخلی و بازگشت سرمایه اجتماعی در انتخابات گذشته محقق شد.
معاون استاندار تهران ابراز امیدواری کرد: با توجه به توانایی های کشور، مدیریت خوب دولت و مجلس جدیدی که براساس نیازهای کشور حرکت می کند، مسیر توسعه هموار شده و به تدریج از میزان مشکلات کاسته شود.


منبع: ایرنا