اخبار
دوشنبه، 17 اسفند 1394
دوره کمک های اولیه برای 21هزار دانش آموز

دوره کمک های اولیه برای 21هزار دانش آموز

تهران-ایرنا-دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، از برگزاری دوره های آموزش مهارت های کمک های اولیه برای 21 هزار دانش آموز خبر داد.

 

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، حامد علامتی روز یکشنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه مابین اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و سازمان هلال احمر بر ضرورت آموزش مهارت های کمک های اولیه به دانش آموزان تاکید کرد.
وی افزود: دختران دانش آموز به عنوان مادران فردا و پسران به عنوان نقشی که در خانواده و جامعه دارند، نیاز مبرم به گذراندن این دوره های کاربردی دارند و از طرفی همه دانش آموزان به عضویت هلال احمر در خواهند آمد.
علامتی، ایام نوروز و تابستان را فرصتی مطلوب برای آموختن آموزش های کمک های اولیه به دانش آموزان برشمرد.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر نیز در این جلسه، فعالیت برای دانش آموزان و جوانان را امری بزرگ و ارزشمند دانست و اظهار کرد: با توجه به برخی از آسیب های اجتماعی در مدارس، باید تمام سازمان هایی که با این طیف از افراد سر و کار دارند با تعامل و همکاری بیشتر برای رشد و تعالی آنها کوشش کنند.
مسعود حبیبی افزود: جوانان و نوجوانانی که با میل و رغبت خود در انجمن های اسلامی عضو می شوند، دغدغه انقلابی و مذهبی دارند و این دانش آموزان تاثیرات مطلوب فراوانی بر جای می گذرانند.
وی هویت بخشی به نوجوانان و جوانان را از دستاوردهای بزرگ اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برشمرد و گفت: این اتحادیه نقش مهمی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان دارد و باید تلاش کرد که جایگاه و منزلت معلمان و مربیان در جامعه ارج بیشتری داشته باشد.
وی با معرفی سازمان هلال احمر و خدمات آن، افزود:این جمعیت براساس اصل بشر دوستی و نوع دوستی شکل گرفته و تلاش می کند با اعتمادی که در بین جامعه کسب کرده ، ضریب نفوذ خود را در بین نوجوانان و جوانان گسترش دهد.
به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، رئیس سازمان جوانان هلال احمر بر ضرورت همکاری با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تاکید کرد و افزود: این سازمان خواهان همکاری مشترک در حوزه های اجتماعی، تبیین برنامه، نقشه راه و هویت بخشی به دانش آموزان است.

منبع: ایرنا