اخبار
دوشنبه، 17 اسفند 1394
سامانه اعتبارسنجی کتاب های درسی راه اندازی شد

سامانه اعتبارسنجی کتاب های درسی راه اندازی شد

تهران - ایرنا - رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از راه اندازی سامانه اعتبار سنجی کتاب های درسی خبر داد.

 

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان با تشریح فرایند اعتبارسنجی کتاب های درسی اظهار کرد: این سامانه یک سیستم تعاملی هوشمند بین گروه های تالیف، روسای گروه های تحلیل محتوای استانی، دبیرخانه های کشوری دروس و دبیران مشارکت کننده در فرایند اعتبارسنجی به موازات تالیف کتاب های درسی و دیگر اجزای بسته های آموزشی است.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: با راه اندازی این سامانه برای اولین بار فرصت بسیار مغتنمی فراهم شده تا به موازات تالیف کتب درسی، اعتبار سنجی آن نیز انجام و نتایج آن در اختیار گروه های تالیف قرار گیرد.
محمدیان، با اشاره به جدید التالیف بودن کتاب های درسی پایه دهم، اعتبارسنجی را اولویت مهم خواند و گفت: ظرفیت های پیش بینی شده در این سامانه به گونه ای است که رویکرد تالیف مشارکتی و چند تالیفی را که از سیاست های اساسی سازمان در سند تحول و برنامه درسی ملی است، محقق می سازد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: همه صاحب نظران به ویژه همکاران در گروه های تحلیل محتوای استانی و معلمین می توانند با ورود به سامانه اعتباربخشی کتب درسی http://etebarsanji.org همزمان در این فرایند شرکت کنند.


منبع: ایرنا