اخبار
چهارشنبه، 28 بهمن 1394
تجربه پروازهای آموزشی برای دانش آموزان

تجربه پروازهای آموزشی برای دانش آموزان

تهران- ایرنا- دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: به منظور توسعه هوانوردی عمومی در کشور، برای دانش آموزان علاقه مند به صنعت هوانوردی، پروازهای تفریحی آموزشی در نظر گرفته ایم.

 

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 'یعقوب انتصاری' از تعیین 37 برنامه مشخص برای توسعه هوانوردی در ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: اجرای تعدادی از این برنامه ها به دلیل برخی تغییر و تحولات در سطح مسئولان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها به تعویق افتاد.
وی افزود: اقدامات و اهداف دو ساله ای که طراحی کرده بودیم، با تغییرات مهمی که در سازمان هواپیمایی کشور پیش آمد، با تاخیر زیاد اجرایی خواهد شد و همه مصوبات کمیته هوانوردی عمومی برای بار دوم مورد مطالعه قرار می گیرد.
به گفته انتصاری، با توجه به اینکه تمام تصمیم های کمیته هوانوردی عمومی ارتباط مستقیم با مسئولان فرودگاه ها و هواپیمایی کشور دارد، به همین دلیل تغییرات در این سیستم ها به صورت ناخواسته روی اهداف و برنامه های این کمیته نیز تاثیر می گذارد.
وی خاطرنشان کرد: برای توسعه هوانوردی عمومی در کشور برنامه ای با عنوان توسعه هواپیماهای شخصی داریم که برای اجرایی شدن با سازمان های مربوطه مذاکراتی داشته ایم و امیدواریم این طرح در سال آینده به نتیجه برسد.
دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی درباره تصویب قوانین و مقررات برای هواپیماهای شخصی و خانگی نیز گفت: تاکنون قوانینی برای داشتن هواپیماهای شخصی یا خانگی در کشور وجود نداشت که با تصویب قانون هواپیماهای شخصی این مشکل برطرف می شود.
وی بیان کرد: از این پس افراد می توانند به صورت انفرادی یا چند نفره اقدام به خرید هواپیما کنند و از این طریق افراد را به این رشته علاقه مند کرده و صنعت هوایی را وارد زندگی مردم کنیم.
انتصاری با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری بین ستاد توسعه هوایی معاونت علمی و وزارت آموزش و پرورش برای توسعه هوانوردی عمومی در مدارس، تصریح کرد: برای توسعه هوانوردی عمومی پروازهای تفریحی و آموزشی برای دانش آموزان بین 8 تا 12 سال در نظر گرفته ایم تا آنها را به این رشته علاقه مند کنیم.
وی افزود: با این کار قصد داریم دانش آموزان را از دوران تحصیل به بخش های مختلف صنعت هوایی مانند خلبانی و طراحی و ساخت هواپیما علاقه مند کرده و آینده این صنعت را تضمین کنیم.
انتصاری در خصوص وجود موانع مختلف بر سر راه اجرایی شدن طرح توسعه هواپیماهای شخصی گفت: با توجه به زیاد بودن تعداد مکان های پرواز ممنوع و موانع پروازهای شخصی در کشور، به زودی این موانع با همکاری مسئولان ذی ربط را برطرف کرده و هوانوردی عمومی را توسعه خواهیم داد.
دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی بازدیدهای علمی از بخش های مختلف صنعت هوایی را از دیگر برنامه های این کمیته برای توسعه هوانوردی عمومی عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: ستاد توسعه هوانوردی عمومی در حال بررسی ایجاد نمایشگاه یا پارک فناوری هوانوردی با همکاری شهرداری و دیگر نهادها است که این کار نیز به زودی به نتیجه خواهد رسید.
انتصاری با ضروری خواندن تسهیل فعالیت شرکت های دانش بنیان، پیگیری این موضوع به صورت جدی را از اقدامات و رویکردهای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی برشمرد.


منبع: ایرنا